Brev:
Svær putning - 2 år, 6 mdr.
25. marts 2024
Alder:
2 år, 6 mdr.
Svær putning - 2 år, 6 mdr.
Kære Helen,
Et spørgsmål til putning.
Vores dreng på 2.5 år har altid været god til at falde søvn.
Rutinen er ret klar;
Aftensmad
Bad
Stille leg
Natmad
Børste tænder
Sidde ved far til fjernsyn
I seng
Falder i søvn på 10-15 min. Alene
Men inden for de sidste 2 uger, er han begyndt at klatre ud
(Vi har taget siden af tremmesengen)
Komme ind
Vi følger tilbage, siger godnat og går
Det virker 9/10 gange ikke.
Så har vi forsøgt at blive inde ved ham. Det virker nogen gange..
Men inde for de sidste 6 dage er det stukket helt af.
Og vi er 2 gange endt med at sætte ham i bilen og køre indtil han sover (15 min ca.) gerne de dage han ikke sover lur, for jeg synes det er så synd for ham. Han er så træt!
Han vender og drejer sig, sparker til sengen, kaster med sutter, eller snakker som et vandfald.
Står vi udenfor kommer han ud og vil ha krammere (som han selvfølgelig får)
Sidder vi inde, forsøger han også at komme ud hele tiden og vi siger konstant; lig dig ned og put dig.
Det skal siges han sover lur som vinden blæser.
Nogle gange tager han 1t- 1.5 andre dage ingen lur.
De dage han sover lur, sover han fra 12-13/13:30 og kommer i seng kl. 19
De dage han ikke sove, kommer han i seng 17:45
Han står op 05:30/06:00
Derudover er vi flyttet og han er skiftet vuggestue.
Indkøringen er gået SÅ godt og han trives. Han har fundet sig godt til rette og virker om dagen så glad - ligesom han sover hele natten - når han først er faldet i søvn😅
Selvom det er noget tid siden vi flyttede og han nærmest faldt ind i samme fine rutine som før- tænker jeg det måske er det, der driller. Bare forsinket.
Eller så skal han bruge en ny rutine?
Han har en lille lampe ved sengen han selv tænder og slukker.
Der er mørklægning på værelset
(Når han kommer i seng 17:45 er der ikke bæl mørkt- overvejer at få gardiner udover rullegardinet, så det er helt tæt)
Hvad gør vi? Vi har en meget træt dreng der ikke kan finde ro😅😵‍💫
På forhånd tak