Svær putning - 2 år, 6 mdr.

25. marts 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen,

Et spørgsmål til putning.

Vores dreng på 2.5 år har altid været god til at falde søvn.

Rutinen er ret klar;
Aftensmad
Bad
Stille leg
Natmad
Børste tænder
Sidde ved far til fjernsyn
I seng
Falder i søvn på 10-15 min. Alene

Men inden for de sidste 2 uger, er han begyndt at klatre ud
(Vi har taget siden af tremmesengen)
Komme ind

Vi følger tilbage, siger godnat og går
Det virker 9/10 gange ikke.

Så har vi forsøgt at blive inde ved ham. Det virker nogen gange..
Men inde for de sidste 6 dage er det stukket helt af.
Og vi er 2 gange endt med at sætte ham i bilen og køre indtil han sover (15 min ca.) gerne de dage han ikke sover lur, for jeg synes det er så synd for ham. Han er så træt!

Han vender og drejer sig, sparker til sengen, kaster med sutter, eller snakker som et vandfald.
Står vi udenfor kommer han ud og vil ha krammere (som han selvfølgelig får)
Sidder vi inde, forsøger han også at komme ud hele tiden og vi siger konstant; lig dig ned og put ...

Annonce

... dig.

Det skal siges han sover lur som vinden blæser.
Nogle gange tager han 1t- 1.5 andre dage ingen lur.
De dage han sover lur, sover han fra 12-13/13:30 og kommer i seng kl. 19
De dage han ikke sove, kommer han i seng 17:45

Han står op 05:30/06:00

Derudover er vi flyttet og han er skiftet vuggestue.
Indkøringen er gået SÅ godt og han trives. Han har fundet sig godt til rette og virker om dagen så glad - ligesom han sover hele natten - når han først er faldet i søvn😅
Selvom det er noget tid siden vi flyttede og han nærmest faldt ind i samme fine rutine som før- tænker jeg det måske er det, der driller. Bare forsinket.

Eller så skal han bruge en ny rutine?

Han har en lille lampe ved sengen han selv tænder og slukker.
Der er mørklægning på værelset
(Når han kommer i seng 17:45 er der ikke bæl mørkt- overvejer at få gardiner udover rullegardinet, så det er helt tæt)

Hvad gør vi? Vi har en meget træt dreng der ikke kan finde ro😅😵‍💫

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger