Brev:
Toårig dreng og sproglig støtte
11. april 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
Toårig dreng og sproglig støtte
Kære Helen,
Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående om min barns sprog, og om du kunne give mig nogle gode råd til, hvordan jeg kan træne med ham med sprog.
Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det men jeg prøver. Jeg tænker når jeg snakker til ham at hvor han ligesom kan forstå mig lidt mere af hvad er det jeg siger til ham, og hvor der kan komme lidt mere ord hvor han kan sige nogle flere ord, - det er det jeg mener. der har jeg brug for rigtigt dine råd til, hvad jeg kan gøre for, at han kan udvirke sig i sin sprog?
Og forstår han det vi siger til ham? Vi har lagt mærke til en ting, mig og min mand. Når vi siger noget til ham så forstår han det, men jeg tænker bare, at ligesom om det er fordi han ignorerer os, ellers han kigger bare den anden vej, men jeg kan godt se på ham at han lytter. Men jeg får bare ikke noget feedback, hvor han siger noget til mig. Det gør han nogle gange. Dagplejen har jeg snakket med og hun synes at han trives fint nok, men jeg vil bare stadigvæk gerne selv træne med ham nogle ting. Hvis du har nogle gode råd så tænker jeg at så han kan komme ligesom mere bedre i sin udvikling.
Med venlig hilsen
A