Svar: Græder ikke
11. august 2010
Alder:
3 mdr.
Kære Anne
Der er nu nok størst sandsynlighed for at din lille dreng ikke græder så meget, fordi han har det godt og trives :)
Det er jo ikke sådan, at han ikke har lyd, det har han og han skal nok protestere, hvis han oplever at du ikke reagerer. Men netop fordi han oplever, at du kigger til ham, responderer på hans små lyde og reagerer på at han smasker osv. så behøver han jo ikke græde. Han vågner lidt op, smasker, du tager ham over til dig, giver ham mad osv. Han behøver ikke græde, for at blive hørt og set ... modsat, hvis du overhører ham, så er jeg sikker på han nok skal lade dig det vide :)
Glæd dig over at du har fået en lidt mere stille dreng denne gang - 7, 9, 13, - jeg tror bestemt ikke at han resignerer, har lært at det ikke nytter, tværtimod!
Fortsat held og lykke med ham :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske