Brev:
Græder ikke
11. august 2010
Alder:
3 mdr.
Græder ikke
Hej Helen
Min søn på 3 1/2 mdr. græder næsten ikke, hvilket vi jo nyder, men det får mig alligevel til at bekymre mig. Hans storebror græd nemlig rigtig meget - han havde måske kolik, så det er for mig næsten underligt, at vi ikke høre mere til lillebror.
Det som bekymrer mig er, at han heller ikke græder når han er sulten eller træt. Han smasker til gengæld og sutter på sin tommelfinger. Især om natten kan det godt være et problem, hvis jeg ikke lige vågner ved de helt små lyde med det samme. Også når han vågner i sin barnevogn, siger han ikke meget, så derfor kigger jeg til ham mange gange.
Han kan dog godt græde f.eks. når han har ondt i maven. Og den første månded græd han også mere - ikke meget - bare sådan almindeligt tror jeg. Vi har fra starten af besluttet, at han skulle lære at sove i barnevognen uden, at vi kørte med den, og i den forbindelse har vi givet ham lov til at græde inden, han fandt ro i barnevognen. Nu er jeg i tvivl om det var forkert, og om han nærmest har lært, at det nytter ikke at græde?
Føler mig dog som en meget omsorgsfuld mor og kan have dårlig samvittighed over, hvis vi har "lært" ham ikke at græde.
Han tager fint på i vægt og er altid glad, når han er vågen med store smil, når han ser os.
Hilsen Anne