Græder ikke

11. august 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Græder ikke

Hej Helen

Min søn på 3 1/2 mdr. græder næsten ikke, hvilket vi jo nyder, men det får mig alligevel til at bekymre mig. Hans storebror græd nemlig rigtig meget - han havde måske kolik, så det er for mig næsten underligt, at vi ikke høre mere til lillebror.

Det som bekymrer mig er, at han heller ikke græder når han er sulten eller træt. Han smasker til gengæld og sutter på sin tommelfinger. Især om natten kan det godt være et problem, hvis jeg ikke lige vågner ved de helt små lyde med det samme. Også når han vågner i sin barnevogn, siger han ikke meget, så derfor kigger jeg til ham mange gange.

Han kan dog godt græde ...

Annonce

... f.eks. når han har ondt i maven. Og den første månded græd han også mere - ikke meget - bare sådan almindeligt tror jeg. Vi har fra starten af besluttet, at han skulle lære at sove i barnevognen uden, at vi kørte med den, og i den forbindelse har vi givet ham lov til at græde inden, han fandt ro i barnevognen. Nu er jeg i tvivl om det var forkert, og om han nærmest har lært, at det nytter ikke at græde?

Føler mig dog som en meget omsorgsfuld mor og kan have dårlig samvittighed over, hvis vi har "lært" ham ikke at græde.

Han tager fint på i vægt og er altid glad, når han er vågen med store smil, når han ser os.

Hilsen Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine