Svar: Scooby Doo
14. maj 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kære Pia
Så vidt jeg ved så findes der flere forskellige typer film med Scooby Doo og den generelle målgruppe hedder så vidt jeg kan finde ud af 3-10 år.
Jeres dreng er altså umiddelbart lidt lille til at se lige præcis Scooby Doo. Der er som sagt forskel, de fleste film er lavet som tegnefilm, men den findes også som rigtig film med skuespillere, nogle Scooby Doo film har et ret uhyggeligt tema - med spøgelser, uhyre og hvor hele filmen går ud på at opklare mysterier og gåder, ofte steder hvor der foregår overnaturlige ting og sager.
Der er ingen tvivl om at jeres dreng ikke vil kunne forstå hvad der sker, han vil ikke kunne sætte sig ind i handlingen og han vil måske også kunne blive forskrækket og bange, fordi han ikke er i stand til at skelne fantasi og virkelighed. Så det kan fascinere ham men også gøre ham unødigt angst, fordi han ikke forstår hvad han ser ...
Han vil naturligvis godt kunne blive fascineret af den sjove hund, som en gang imellem springer op i favnen på sin ejer fordi den bliver bange eller gør andre ting, som han til en vis grad kan sætte sig ind i og synes er sjovt. Ligesom musikken, lydende osv. kan fascinere ham - men der er stadig rigtig meget som han ikke vil kunne forstå og som kan risikere at skræmme ham ...
Jeg kan naturligvis ikke sige om I skal lade ham se Scooby Doo eller ej, det må I forældre finde ud af, men jeg håber mine tanker hjælper lidt på vej :)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske