Brev:
Kravle, fuldkornspasta og hjerter
14. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Kravle, fuldkornspasta og hjerter
Kære Helen
Så er jeg på banen igen :o).
Denne gang omhandler det den lille dreng der pylrer hver gang han står på alle 4. Han sidder fint selv, men vil ikke længere ligge på maven og når han gør og kommer op på alle 4 bliver han ked af det. Jeg ligger mig på gulvet ved ham og prøver at opmuntre ham men han rækker sine små arme ud efter mig samtidig med at øjnene står i vand og det kan jeg jo ikke lade være at reagere på.
Spørgsmålet er, om det vil komme med tiden, at han af sig selv finder ud af, at han faktisk kan mestre mere end end han tror? Med en lille smule støtte på fødderne står han super flot med god balance. Han kan med en lille hånd komme fra alle 4 i siddende stilling og kan ved at hive i mig rejse sig ved egen hjælp, men han hverken kryber fremad eller forsøger herpå når han ligger selv. Han kan komme lidt baglæns krybbende og når han så støder imod noget med fødderne så kommer han op på alle 4 men igen bliver han straks ked.
I øjeblikket er det et kæmpe hit at hoppe. Han vil stå og straks han mærker fast grund under sig, hopper han ;o). Vældig charmerende men ak vores arme gør ondt med hans nu 11 kg, der helst vil hoppe fra morgen til aften. Kan det være at han pga sin store størrelse vil kravle lidt senere end gennemsnittet? Han har indtil nu været godt med motorisk og jeg ved at mange jo først kravler ved 10 mdr alderen.
Et andet spørgsmål er om det er okay at give grov pasta. Det spiser vi nemlig selv i husstanden. Må han gerne få indmad, eks hjerter en gang om ugen (han elsker det).
Hvornår er det acceptabelt at give børn æble og den slags hårde frugter uden angst for at det sætter sig fast i halsen?
Det var vist alt for nu.
Kærlig hilsen
Pernille