Svar: Spændt i hele kroppen
27. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Kære Z.D.
Det er helt normalt at små børn spænder i kroppen, når de bliver sure eller glade over et eller andet og børn i din datters alder kan godt gøre dette på opfordring. Hvis du f.eks. siger "hvor stærk er du, vis hvor stærk du er" så vil mange børn netop i denne alder spænde i hele kroppen og det kan give stor morskab både for barn og andre :) Fuldstændig ligesom du også kan lære hende at vinke til gæsterne osv.
Der er ikke noget farligt i det, det er helt normalt.
Hvis du generelt oplever hende som spændt så må du naturligvis gerne give hende lidt babymassage for at få hende til at slappe af i alle dele af kroppen. Det kan små børn have lige så meget glæde af som voksne :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske