Svar: Sover ikke tiden væk om dagen, skal jeg ændre det?
5. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Tvillingemor
Det lyder umiddelbart som om at dine piger er rigtig gode til at regulere deres søvnbehov og umiddelbart lyder det ikke som om at de sover for lidt. Det er helt passende for deres alder kun at sove 2 gange dagligt, - ofte en kort formiddagslur på kun 45 minutter og så en længere middagslur, og den sene powernap springes så over. Men dine piger sover længe om morgenen, sover først formiddagslur kl. 11 og således også sen eftermiddagslur - og det er helt okay. Det er sådan de trives bedst og mangler de søvn om dagen, så sover de bare mere om natten og omvendt.
Man skal altid passe på med at ændre på noget som egentlig fungerer og så længe de er vågne, smilende, glade udvikler sig som de skal, spiser de måltider de har behov for osv. så må du tro på at de har det super og sådan skal det være. Du skal derfor ikke begynde at ændre på en masse nu.
I takt med at de bliver ældre, så kan tingene begynde at ændre sig lidt og hen af vejen kan du så overveje om du skal til at vække dem lidt tidligere om morgenen osv. som du er inde på, for at få kørt en rytme ind som passer godt med dagpleje/vuggestue og tiden hvor du begynder på arbejde igen. Men lige nu trives I alle med at sove lidt længe om morgenen så nyd det endelig.
Fortsat held og lykke og god bedring - håber ikke de har været alt for medtaget af deres skoldkopper:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske