Brev:
Ammestop men vil ikke tage flaske
5. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Ammestop men vil ikke tage flaske
Hej.
Jeg er ved at blive desperat over denne strejke. Jeg skal starte på arbejde d. 1 august og min datter vil ikke have hverken sut eller flaske - kun mig! Hjælp!
Hun er blevet 6 mdr d. 3 juni og skal have de sidste 3 mdr´s barsel sammen med far. Hun startede på skemad da hun var ca 4½ måned. Er en fin stor pige som ved 5 mdr kontrol ved lægen vejede 8,9 kg og var 73 cm lang.
Vores dag ser sådan ud:
Kl ca 6 : Grød + nan 1 i kop. amning før morgensøvn
morgenlur et par timer.
Formiddag: amning
Middag: Grød + nan 1 i kop amning før eftermiddagslur. sover ca 1 time om eftermiddagen.
Eftermiddag: amning (vil til at starte op med lidt tykmælk med frugtmos + nan1 i kop)
Aften: Kartoffel + grøntsagsmos + nan 1 i kop. Skal til at prøve med blendet kød i mosen.
ammes et par gange inden sovetid. puttes mellem 20-21. Sover så til kl 6.00.
Hvordan gør jeg og kan jeg nå det?? Hvor lang tid skal hun have Nan1? Jeg er så bange for at hun ikke får nok væske hvis jeg helt stopper amning når hun på ingen måder vil tage flaske. Er heller ikke meget for tudkop som vi også har forsøgt.
Jeg har ikke været nogen steder uden hende i 6 mdr og trænger bare til at komme lidt væk nu, men synes det er svært at få et barn passet der ikke vil tage flaske. Håber du har tid til at hjælpe.
Med venlig hilsen
Anne Mette