Ammestop men vil ikke tage flaske

5. juni 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ammestop men vil ikke tage flaske

Hej.

Jeg er ved at blive desperat over denne strejke. Jeg skal starte på arbejde d. 1 august og min datter vil ikke have hverken sut eller flaske - kun mig! Hjælp!

Hun er blevet 6 mdr d. 3 juni og skal have de sidste 3 mdr´s barsel sammen med far. Hun startede på skemad da hun var ca 4½ måned. Er en fin stor pige som ved 5 mdr kontrol ved lægen vejede 8,9 kg og var 73 cm lang.

Vores dag ser sådan ud:

Kl ca 6 : Grød + nan 1 i kop. amning før morgensøvn
morgenlur et par timer.

Formiddag: amning

Middag: Grød + nan 1 i kop amning før eftermiddagslur. sover ca 1 time om eftermiddagen.

Eftermiddag: amning (vil til at starte op med lidt tykmælk ...

Annonce

... med frugtmos + nan1 i kop)

Aften: Kartoffel + grøntsagsmos + nan 1 i kop. Skal til at prøve med blendet kød i mosen.
ammes et par gange inden sovetid. puttes mellem 20-21. Sover så til kl 6.00.

Hvordan gør jeg og kan jeg nå det?? Hvor lang tid skal hun have Nan1? Jeg er så bange for at hun ikke får nok væske hvis jeg helt stopper amning når hun på ingen måder vil tage flaske. Er heller ikke meget for tudkop som vi også har forsøgt.

Jeg har ikke været nogen steder uden hende i 6 mdr og trænger bare til at komme lidt væk nu, men synes det er svært at få et barn passet der ikke vil tage flaske. Håber du har tid til at hjælpe.

Med venlig hilsen
Anne Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os