Svar: Tager endelig flaske, men falder i søvn derved
9. september 2014
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Hvor er det bare dejligt at høre, at det går så godt hos jer - 7, 9, 13 krydser alt for at den gode gænge fortsætter!
Der er absolut ingen problemer i at jeres dreng lige nu får sin flaske og falder i søvn. Han sover langt bedre end han nogensinde har gjort, og der er en helt anden ro over ham, end du tidligere har oplevet. Han er motorisk langt fremme og har haft rigtig svært ved at finde ro både fysisk og mentalt - og lige nu virker det. Han slapper af og sover godt - og du skal bestemt ikke ændre noget!
For nogle børn bliver flasken en mindre god søvnassociation - og for andre er det bare det, som virker. Og man skal aldrig ændre noget, som fungerer godt. Der er ikke noget der lige nu tyder på, at jeres dreng skal blive uhensigtsmæssig afhængig af sin flaske. Han får den, falder trygt i søvn og sover godt. Han får flaske de 3 gange i døgnet, som han naturligt har behov for den og vågner ikke og søger den en gang i timen og igen og igen. Tværtimod.
Så lige nu skal du gøre, som du gør, og glæde dig over, hvor godt det virker og hvor godt jeres dreng nu sover! Det er guld værd. Så ja - du skal lige nu tage det stille og roligt og nyde, at I har disse sjældne stunder sammen i favn med flasken:)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske