Brev:
Tager endelig flaske, men falder i søvn derved
9. september 2014
Alder:
9 mdr.
Tager endelig flaske, men falder i søvn derved
Kære Helen.
Tak for dine tidligere svar. Det var helt afgørende at få at vide at vores situation er lidt speciel. Det at vi koncentrerede hans skema omkring maden og ikke søvnen gør at tingene ser ud til lige så stille at falde på plads.
Han sover (oftere) til omkring 06 om morgenen i stedet for 04 og kommer altid i seng imellem 19.45-20.00 om aftenen. Den seneste uge er han endda begyndt helt af sig selv at ændre sin dagsrytme, så han kun sover 2 lure de fleste dage. Lange lure vel at mærke. Jeg har dog et lille spørgsmål ang. flaske.
Vores dreng var syg med tre dages feber for omkring en måned siden. På dette tidspunkt havde jeg næsten opgivet at give flaske fordi han nægtede at ligge stille og tage den, ligesom han altid har gjort, både med amning og flasken. I disse dage ændrede dette sig dog. Jeg formoder at hans tryghedsbehov var større og energiniveauet mindre og at han derfor begyndte at nyde at få flasken. Det har han gjort lige siden.
Jeg har aldrig haft særligt mange rolige stunder med min lille turbo-dreng da der altid er og har været fart over feltet og ingen tålmodighed. Derfor nyder både han og jeg at han ligger og putter i min (eller fars) favn og får flaske inden middagsluren, inden puttetid (aften) og sen aften. Nogen gange (efterhånden meget ofte) falder han i søvn ved flasken, bliver så bøvset meget kort og lagt i sin egen seng. Mit spørgsmål går nu på om jeg skal stoppe med at lade ham falde i søvn ved flasken. Han falder hurtigt i søvn når han falder i søvn ved flasken, så det vil betyde at vi minimerer den rolige stund imellem os og jeg er også bange for at han så ikke vil synes at det er hyggeligt mere og igen fravælge flasken og den tilhørende rolige stund.
Det skal siges at han aldrig har sovet bedre end nu. Nogen gange kan jeg høre ham vågne lidt op om natten og så lægger han sig til at sove igen. Tror du at jeg på længere sigt risikerer at skabe en søvnassociation som gør det sværere for ham at sove? Eller skal jeg bare tage det roligt og nyde vores sjældne stunder sammen i favn med flasken?
Hilsen mig