Svar: Sove om dagen?
31. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Kære Stine
De fleste børn vil i 10 måneders alderen normalt have brug for 2 lure dagligt og sover ofte en kort formiddagslur på ca 45 minutter og en middagslur på ca 1½ time. De sover samlet ofte kun 2½ time i løbet af dagen og sover så 11-11½ time om natten...
Jonathan sover derfor meget som han har behov for - han puttes kl. 20 og vågner 7-7.30, sover altså præcis 11-11½ time om natten og om dagen sover han 2½-3 timer - det passer lige præcis med bogen! :)
Men når det er sagt, så sker det faktisk at børn i en alder af kun 10 måneder begynder at sove en lur dagligt og du må godt prøve om det er en rytme, som passer Jonathan bedst. Men ellers vil det være en rigtig god idé at han sover en kort formiddagslur, vækkes der og puttes til en lidt længere middagslur. Ved at sove på denne måde vil eftermiddagen ikke blive så lang og han vil have mere overskud til også at spise aftensmad osv. hvorefter han så puttes til natten :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke med ham :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske