Brev:
Sove om dagen?
31. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Sove om dagen?
Kære Helen.
Hvor meget/hvor lidt skal Jonathan sove om dagen? Han er 10 måneder.
Som det er lige nu sover han 2 1/2 - 3 timer om formiddagen og er meget svær at putte til anden lur, for det meste sover han kun 1/2 time, hvis det overhovedet lykkes at få ham til at sove. Jeg har prøvet med forskellige tidspunkter, men jeg har en fornemmelse af at han ikke er træt.
Vi står op ved 7-7.30 tiden, han sover ved 10 tiden og jeg prøver at lægge ham igen et sted mellem 14.30- 16.00, han bliver lagt ved 20 tiden om aftenen. Han er vågen i løbet af natten 1-2 gange og altid af 1 - 1-1/2 time ad gangen (hvilket er ret frustrende, men det er en anden historie).
I dag har jeg prøvet at vente med at putte ham til kl. 11 for så kun at give ham én lur. Men er det ikke lidt tidligt, han er trods alt kun 10 måneder??? Eller skal jeg bare acceptere at det er hans rytme?? Eller skal jeg prøve at afkorte formiddagsluren??
Kærlig hilsen
Stine