Svar: Tilbageskridt i renlighed
27. januar 2010
Alder:
3 år, 11 mdr.
Kære Signes mor
Renlighed hander ikke kun om vilje og et ønske om at smide bleen, det handler i høj grad også om at man skal være fysiologisk parat.
Det hele styres af hormoner og nogle børn er bare senere til at kunne styre deres vandladning hormonelt end andre børn er. Det kan også være at hendes blærekapacitet ikke er så stor og derfor let 'løber over' ... i hvert fald er det ganske givet ikke noget hun selv kan gøre for og det er vigtigt at I støtter hende og hjælper hende, også selvom det virker lidt trættende i længden, når det nu lige gik så godt :)
Det er svært at nå på toilettet i øjeblikket, år man er ude at lege og har flyverdragt osv. på. Det er trods alt lidt lettere til sommer .... Jeres datter har perioder, hvor hun sagtens kan holde sig og hvor renligheden bare går super fint. Men hun har så også perioder hvor det er sværere for hende.
Der er som du selv er inde på ikke så meget andet at gøre, end at vente på at hun atter bliver klar. Det er rigtig fint ikke at skælde ud, men give "drilleblæren" eller "tissekonen" skylden :)
Rigtig meget held og lykke fortsat.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske