Brev:
Tilbageskridt i renlighed
27. januar 2010
Alder:
3 år, 11 mdr.
Tilbageskridt i renlighed
Hej Helen
Så er vi hjemme igen fra Thailand. Det gik superfint og vi fik rigtig hygget og slappet af. Et tilbageskridt fik vi dog med i bagagen hjem. Signe begyndte at tisse rigtig meget i bukserne igen, så hun fik ble på den sidste dag derude, og hun har haft ble på siden. Vi har været forbi lægen herhjemme for at sikre, at hun ikke har fået blærebetændelse, når hun var så meget i poolen, men det var der ikke tegn på. Kan det være alle de mange oplevelser, som kræver så meget inde i hendes hoved, at hun ikke kan holde fokus på tisseriet?
Vi forsøger at tage ansvaret fra hendes skuldre, så det alene er tissekonen, som er lidt tosset for tiden. Det virker som om hun har det godt med, at det ikke er hendes skyld, at der tisses i bukserne, men at det er den fjóllede tissekone.
Jeg undrer mig lidt over hvor lang renlighedsprocessen er. Vi startede jo helt tilbage i sommer, hvor vi også måtte opgive igen og gå tilbage til bleen for så at tage den af igen i efterårsrerien og nu er vi så tilbage ved bleen atter en gang. Der har jo været masser af dage, hvor der ingen problemer har været. Både dage, hvor vi har været langt omkring i bil mv. og hvor hun midt i sin fordybelse i en film el.lign. har sagt, at hun skulle tisse og så har hun kunnet holde sig ind til vi fandt et toilet. Først på ferien gik det også fint nok med at kunne holde sig.
Men der er vel ikke så meget at gøre, andet end at vente på, at hun igen ikke vil have ble på?
Hilsner fra Signes mor