Tilbageskridt i renlighed

27. januar 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 11 mdr.

Tilbageskridt i renlighed

Hej Helen

Så er vi hjemme igen fra Thailand. Det gik superfint og vi fik rigtig hygget og slappet af. Et tilbageskridt fik vi dog med i bagagen hjem. Signe begyndte at tisse rigtig meget i bukserne igen, så hun fik ble på den sidste dag derude, og hun har haft ble på siden. Vi har været forbi lægen herhjemme for at sikre, at hun ikke har fået blærebetændelse, når hun var så meget i poolen, men det var der ikke tegn på. Kan det være alle de mange oplevelser, som kræver så meget inde i hendes hoved, at hun ikke kan holde fokus på tisseriet?

Vi forsøger at tage ansvaret fra hendes skuldre, så det alene er tissekonen, som er lidt tosset for tiden. Det virker som om hun har det godt med, at det ikke er hendes skyld, at der tisses i ...

Annonce

... bukserne, men at det er den fjóllede tissekone.

Jeg undrer mig lidt over hvor lang renlighedsprocessen er. Vi startede jo helt tilbage i sommer, hvor vi også måtte opgive igen og gå tilbage til bleen for så at tage den af igen i efterårsrerien og nu er vi så tilbage ved bleen atter en gang. Der har jo været masser af dage, hvor der ingen problemer har været. Både dage, hvor vi har været langt omkring i bil mv. og hvor hun midt i sin fordybelse i en film el.lign. har sagt, at hun skulle tisse og så har hun kunnet holde sig ind til vi fandt et toilet. Først på ferien gik det også fint nok med at kunne holde sig.

Men der er vel ikke så meget at gøre, andet end at vente på, at hun igen ikke vil have ble på?

Hilsner fra Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren