Brev:
Periodevise problemer med renlighed
12. februar 2024
Alder:
4 år
Periodevise problemer med renlighed
Kære Helen
Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig siden han var 3 og det er gået rigtig fint - men i perioder tisser han i bukserne.
Det sker sjældent hjemme, men det sker ofte i børnehaven. Når vi henter ham, hænger der tit 1-3 poser med vådt tøj, fordi han har haft flere uheld i løbet af dagen.
Jeg synes ikke, at der har været problemer med stress eller andet. Jeg er her i det nye år gået ned i tid og arbejder en dag om ugen hjemmefra. Det har givet hele familien mere ro, og jeg kan hente ham tidligere nogen dage.
Han bruger ikke længere ble om natten og holder sig fint tør hele natten igennem, så det undrer mig, at han har så svært ved at holde sig i børnehaven.
Jeg forsøger at tage det roligt, gør ikke et større nummer ud af det, men jeg synes selvfølgelig, at det er lidt synd, at han i perioder faktisk tisser i bukserne dagligt, når han er i børnehave. Og jeg ved faktisk ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre ved det...
Jeg håber, at du har et godt råd.
Med venlig hilsen
Maja