Svar: At få tisset af
10. juni 2009
Alder:
2 år, 9 mdr.
Kære IMLO
Jeg anbefaler normalt at man ikke spørger sit barn "skal du tisse?" for så er man næsten helt sikker på at få et "nej!" og så går der ganske rigtigt få minutter, så skal barnet tisse.
Jeg anbefaler at man i stedet tager barnet i hånden og siger "Kom nu går vi lige ud og tisser ..." og så går man ud og gør det. Det gør både du og lillepigen, det står ikke til diskussion, det gør man. Man skal tisse inden man går i seng, man skal tisse inden man kører op for at handle osv. Det er en god regel og den må I holde fast i.
Så prøv om I kan få hende til at tisse ved ikke at spørge, men ved at tage hende i hånden og tage hende med, som det mest naturlige i verden - det er sådan det er - for både voksne og børn :o)
Fortsat held og lykke med hende - og hvor er det flot at det ellers går så fint med renligheden :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske