Svar: Kräuterblut under amning
8. november 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Tina
Ifølge producenten af Kräuterblut, så skulle man umiddelbart godt kunne tage dette, når man ammer. Det må du også kunne se på produktet, når du står med det i hånden:o)
Men når det er sagt, så er det sådan at man ved at ammendes indtagelse af forskellige urter, godt kan påvirke barnets tarmfunktion og give f.eks. mavepine. Om kräuterblut direkte kan skade dit barn, tør jeg således ikke sige, men det kan måske godt give dit barn ondt i maven.
Jeg vil undersøge det nærmere og vende tilbage til dig. Hvis du imellemtiden selv finder ud af noget mere - du kunne jo f.eks. prøve at ringe til Forældre og fødsel og høre hvad det er for en artikel de har lavet - så må du meget gerne give mig en tilbagemelding.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske