Brev:
Amning og lidt om søvn
8. november 2007
Alder:
10 mdr.
Amning og lidt om søvn
Hej Helen
Jeg har jo fået hjælp før vedr. oscars (manglende søvn) Det er ikke blevet bedre og vi har valgt at flytte vores fokus fra det og acceptere situationen. Det stopper vel snart, om ikke andet inden han skal i skole...
Jeg skriver da jeg for kort tid siden startede på arbejde og hans far overtog "min plads", jeg synes det er meget hårdt og savner ham så ubeskriveligt… Han er meget glad for sin far, men vi har lagt mærke til at han er blevet lidt "pylret" og meget gerne vil sidde hos mig og nusse fra jeg kommer hjem.
Derudover har han trappet amningen lidt op, før ammende jeg ham aften og nat, hvilket var fint, han søgte det ikke. Faktisk bed han mig et par gange, da jeg om dagen forsøgte at lægge ham til, hvilket jeg tolkede som at "han var færdig med det pjat" ;)
Nu, søger han ofte brystet om morgenen samt om eftermiddagen når jeg kommer hjem fra arbejde, jeg ammer ham - i det jeg tænker - han vel ligesom jeg føler et savn og reagerer på det, på den måde? Jeg synes ikke det går ud over hans appetit, men tænker at det jo skal stoppe igen, eller stopper han det mon selv, når det er blevet hverdag med far?
Derudover vågner han grædende om aftenen, ofte kan vi lægge ham ned igen og nusse ham til ro, men her på det sidste græder han længe, kaster sig tilbage i vores arme, ville ikke ammes og taget sutten ud af munden og kaster den fra sig og bare græder (længe) Er det mon ligeledes en reaktion på at jeg er væk om dagen?
Til sidst har jeg et spørgsmål til hans middagslur/eftermiddagslur:
han bliver puttet mellem kl. 8.30 - 9.00 (han vågner om morgenen mellem 5.15 - 5.30) han er her på det sidste begyndt at sove mellem 2 - 3 timer. Eftermiddagsluren er ca. mellem kl. 13.30 - 14.00, men ofte er han ikke træt, vi putter ham alligevel, men må indimellen tage ham op igen fordi han bliver sur og græder helt hysterisk. Vi forsøger ligeledes med gåture, hvor han sidder op, i håb om at han selv falder i søvn så vi kan ligge ham ned. Men ak, han sidder hele turen med store øjne… De manglende eftermiddagslure resulterer derfor med at han kl. 17.00 er dødtræt og kl. 18.00-30 sover han. Vi synes det er tideligt og særligt jeg, da jeg dermed ikke har så mange timer med ham om eftermiddagen. Er der noget vi evt. Kan gøre anderledes?
På forhånd tak for dit svar :)