Brev:
Løbe når man ammer
5. april 2024
Alder:
3 mdr.
Løbe når man ammer
Hej Helen.
Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og jeg har et par spørgsmål, som jeg gerne vil vende med dig:)
Det er vigtigt for mig at holde mig i form og jeg er selvfølgelig helt med på, at det "naturligt kan tage tid" og at "jeg jo lige født,", som utallige mennesker efterhånden har fortalt mig. Jeg vil dog meget gerne tilbage til den vægt og den krop, som jeg havde før graviditet og fødsel!
Jeg løber lige nu 3 gange om ugen. Min kæreste passer vores datter imens og jeg er ofte væk en times tid til halvanden, det passer fint imellem to amninger, så det giver ikke problemer.
Men de sidste par dage har amningen ikke fungeret. Min datter vil ikke tage brystet, selvom hun virker sulten. Jeg har læst, at det kan hænge sammen med hendes alder, men også at det kan hænge sammen med at smagen af mælken ændres, når man dyrker sport?
Jeg vil være rigtigt ked af ikke at kunne fortsætte med at løbe, men er jo også ked af, hvis det stopper amningen. Jeg kan mærke, at jeg har det virkelig godt med at løbe. Jeg nyder det rigtig meget og må indrømme, at jeg faktisk også nyder den tid for mig selv.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg vil naturligvis gerne følge min datters behov, men jeg kan samtidig mærke, at jeg også har et behov, og det er vel også okay eller hvad?!
Hilsen den
frustrerede mor