Forskellige putteritualer?

11. februar 2024

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer.

Min dreng er 4 måneder, og han sover efter dit søvnhjul lige nu 3 lure dagligt. Med fare for at jinxe det, så tør jeg næsten ikke sige det, men jeg synes det går rigtig godt lige nu, og det er også derfor, at jeg er blevet i tvivl om, hvad jeg skal gøre nu. Jeg vil jo helst ikke ødelægge de gode vaner, som han allerede har:)

Putning indtil nu er foregået i hans lift. Han har altid sovet i liften uanset om han har sovet inde eller ude. Nogle gange står han bare og sover på sofaen, andre gange puttes han i barnevognen og om natten i sin ...

Annonce

... tremmeseng, men altid i liften. Problemet er, at han nu er ved at være for stor til liften, så han skal nu puttes direkte i sin barnevogn og i sin seng - hvordan gør jeg det?

Jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan have forskellige putteritualer. Kan jeg godt putte ham direkte i barnevognen nogle gange og andre gange stadig putte ham indenfor f.eks. i sengen, som om aftenen? Eller er det vigtigt at han har ét ritual om dagen, at han f.eks. altid sover i barnevognen om dagen, og ét ritual om natten, f.eks. altid sover i tremmesengen om natten?

Håber du forstår, hvad jeg mener:)

Tak fra en førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor