Svar: Udmalkning?
28. juni 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Charlotte
Det lyder rigtig dejligt med en kæreste aften og det er godt at I har mormor til at passe.
Det lyder som om du har en stor og dejlig dreng, som spiser rigtig god hos dig. Samtidig så spiser børn ofte også lidt mere af en flaske end af et bryst og derfor vil der være behov for lidt ekstra. Har mælken først været varmet, kan du heller ikke opvarme den igen og derfor vil det være godt, hvis mormor har mulighed for at give din mælk over flere gange.
Jeg vil umiddelbart tro at 200ml vil være nok, så kan mormor give 100ml og hvis han kan spise mere kan han så få 50 eller 100 ekstra.. Viser det sig at han har behov for mere end det, så kan du jo vælge at malke mere ud, eller mormor kan give ham lidt kogtvand eller kamillete med lidt sukker som en nødløsning.
Jeg kan ikke ud af dit brev se om du plejer at malke ud, har gjort det før og derfor ved jeg ikke hvor let du normalt har ved at få mælk ud. Hvis du har masser af mælk og det bare flyder ud ved udmalkning så kan du jo sagtens udmalke 300-400ml så er der i hvert fald rigeligt. Men som sagt tænker jeg at hans behov vil ligge på ca 200ml.
Rigtig god fornøjelse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske