Svar: Amning om natten - 8 mdr.
2. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Marianne
De fleste børn vil i 8 måneders alderen have behov for 3 amninger dagligt (morgen, eftermiddag og aften) og da Oskar klarer eftermiddagen fint uden brystet, så er det kun naturligt at han efterspørger det om natten.
Man kan så sige at det vil være en stor fordel, hvis han kunne sove et lidt længere stræk om natten, hvor du også sover og jeg tænker derfor at du skal prøve at lægge ham til brystet inden du selv går i seng, for at se om han så kan sove lidt længere.
Lige nu sover han fra 19.30 til ca 03 det vil sige ca 8 timer og det betyder at han faktisk sover igennem. Det vil dog være dejligt om de 8 timer lå efter kl. 23 og jeg tænker at det derfor vil være et forsøg værd at du ammer ham igen kl. 23 inden du selv går i seng i håb om at han så sover til næste morgen tidlig.
Han må meget gerne få sødmælk af kop en gang imellem, så han lærer at drikke kold mælk. Fra 9 måneders alderen kan komælk udgøre en større del af hans indtag og amningen kan trappes ned til ca 2 gange dagligt, hvis han får komælk ved siden af. Derudover vil det være fint med en portion tykmælk, A38 eller lignende i løbet af dagen.
Sutteflaske behøver I ikke at introducere:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske