Brev:
Amning om natten - 8 mdr.
2. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Amning om natten - 8 mdr.
Hej Helen
Skrev igår, men glemte egentlig at spørge om en ting som vi taler meget om herhjemme.
Jeg ammer stadig Oskar som er fra den 17. august, altså lidt over 8½ mdr. Det bliver til 3 gange om dagen, morgen, aften og nat. Mit spørgsmål går på hvornår jeg kan stoppe med at amme ham om natten, må indrømme at jeg savner at kunne sove en hel nat uden at skulle op og amme. Det er mig ikke magtpåliggende at stoppe lige nu, men hvis det alligevel er tid til at skære en amning væk ville det jo være dejligt :-)
Vores dag ser sådan ud:
Kl. ca 6.30 - 7 Oskar vågner og bliver ammet
Kl. 8 Får øllebrød og vand af glas
Kl ca 9.30 - 10 Oskar bliver lagt i barnevognen til formiddagslur og sover ca 1 time
Kl. 11 får lidt frugtmos eller ½ bolle m/smør og vand af glas
Kl. ca 12 - 12.30 Frokost, rugbrødshapsere m/eks leverpostej, makrel, torskerogn, smøreost og vand af glas
Kl. ca 14 - 14.30 Oskar sover eftermiddagslur i barnevognen, ca 1½ time
Kl. ca 15.30 - 16 Frugtmos eller bolle m/smør og evt syltetøj (det modsatte af hvad han har fået formiddag
Kl. ca 17.30 - 18 aftensmad Oskar spiser stort set hvad vi får, ris, pasta, grøntsager, kød, fisk, kartoffelmos osv og vand af glas
Kl. ca 19 - 19.30 bliver ammet og falder ofte i søvn til natten
Kl. ca. 02 - 04 Oskar vågner og bliver ammet en enkelt gang
Som du kan se, får han faktisk altid vand af glas (en gang imellem sveskejuice pga hård mave), så det eneste mælk han får er når jeg ammer.
Jeg synes dog ikke han gider ammes særlig længe ad gangen. Slet ikke om morgenen, hvor han sutter max 5 min, de andre gange er det vel ca. 10 min han spiser. Er det tid til vi giver ham mælk af glas? Han har aldrig drukket af flaske, andet end når han er blevet passet, og jeg har malket ud, så jeg vil helst ikke vænne ham til en flaske nu.
Det skal lige med, at jeg først starter arbejde til august, så jeg har fin mulighed for at amme lidt endnu.
Mange hilsner Marianne