Amning om natten - 8 mdr.

2. maj 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning om natten - 8 mdr.

Hej Helen

Skrev igår, men glemte egentlig at spørge om en ting som vi taler meget om herhjemme.

Jeg ammer stadig Oskar som er fra den 17. august, altså lidt over 8½ mdr. Det bliver til 3 gange om dagen, morgen, aften og nat. Mit spørgsmål går på hvornår jeg kan stoppe med at amme ham om natten, må indrømme at jeg savner at kunne sove en hel nat uden at skulle op og amme. Det er mig ikke magtpåliggende at stoppe lige nu, men hvis det alligevel er tid til at skære en amning væk ville det jo være dejligt :-)

Vores dag ser sådan ud:

Kl. ca 6.30 - 7 Oskar vågner og bliver ammet
Kl. 8 Får øllebrød og vand af glas
Kl ca 9.30 - 10 Oskar bliver lagt i barnevognen til formiddagslur og sover ca 1 time
Kl. 11 får lidt frugtmos eller ½ bolle m/smør og vand af glas
Kl. ca 12 - 12.30 Frokost, rugbrødshapsere m/eks leverpostej, makrel, torskerogn, smøreost og vand af glas
Kl. ca 14 - 14.30 Oskar sover eftermiddagslur i barnevognen, ca 1½ time
Kl. ca 15.30 - ...

Annonce

... 16 Frugtmos eller bolle m/smør og evt syltetøj (det modsatte af hvad han har fået formiddag
Kl. ca 17.30 - 18 aftensmad Oskar spiser stort set hvad vi får, ris, pasta, grøntsager, kød, fisk, kartoffelmos osv og vand af glas
Kl. ca 19 - 19.30 bliver ammet og falder ofte i søvn til natten
Kl. ca. 02 - 04 Oskar vågner og bliver ammet en enkelt gang

Som du kan se, får han faktisk altid vand af glas (en gang imellem sveskejuice pga hård mave), så det eneste mælk han får er når jeg ammer.

Jeg synes dog ikke han gider ammes særlig længe ad gangen. Slet ikke om morgenen, hvor han sutter max 5 min, de andre gange er det vel ca. 10 min han spiser. Er det tid til vi giver ham mælk af glas? Han har aldrig drukket af flaske, andet end når han er blevet passet, og jeg har malket ud, så jeg vil helst ikke vænne ham til en flaske nu.

Det skal lige med, at jeg først starter arbejde til august, så jeg har fin mulighed for at amme lidt endnu.

Mange hilsner Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder