Brev:
Vågner ofte om natten - 3 år, 6 mdr.
2. maj 2007
Alder:
3 år, 6 mdr.
Vågner ofte om natten - 3 år, 6 mdr.
Hej
Vores søn på 3 1/2 år sover meget dårligt og vi er ved at være kørt helt ned. Vi synes vi har prøvet alt - fra at han ligger på en madras hos os til at en af os ligger på en madras hos ham(det har vi gjort de sidste 2 uger). Vi er trætte og selvfølgelig også bekymrede over, om han kan have en decideret søvnforstyrrelse.
Han blev storebror for 3 1/2 md siden og vi ved selvfølgelig godt, at det har noget at sige. Men vi er der meget for ham - nogle gange synes jeg næsten at han får mere opmærksomhed end lillesøster:-)
Men dette nattevågneri er ikke bare startet efter lillesøster kom til. I virkeligheden har det i hvert fald varet 6-7 mdr. Da det startede fik han en madras i soveværelset og kom selv derind med dyne midt på natten. Fint nok - for så sov vi alle videre resten af natten. For 4-5 mdr siden begyndte han at vågne ved 22/23-tiden og være meget bange. Dvs han var ikke rigtig vågen - store pupiller og kiggede bange rundt i rummet (der er ikke helt mørkt hvor han sover - en lille natlampe er tændt). Vi måtte ikke røre ham og han reagerede ikke på det vi sagde til ham. Han kunne blive helt panisk hvis vi rørte ham. Efter 5-15 min "vågner" han så helt eller også lagde han sig ned og sov videre.
Disse "mararidtsagtige tilstande" er stoppet efter vi har flyttet en madras ind på hans værelse. Men derimod vågner han 3-4 gange pr nat og skal lige have at vide vi er der - får dynen over og sover så videre. Jeg tror nu ikke han er helt vågen - men vi bliver jo vækket! Samtidig er der jo så lillesøster som jo skal have mad 2 gange om natten (hun er nu begyndt at få flaske om natten - jeg er kørt helt ned).
Men i hvert fald ved vi ikke mere hvad vi skal gøre. Det er 4-5 mdr siden vi har sovet en helt nat - eller bare fået mere end 4 timer i streg. Det er uholdbart - vi er trætte og skal jo heller ikke forevigt sove seperat og samtidig så synd for vores søn at han vågner så meget.
Vi trænger virkelig til et eller flere gode råd - vi ved ikke helt hvad vi skal gøre mere end det vi allerede har gjort.
Håber på hjælp fra dig:-)
Med venlig hilsen Sine