Svar: Modermælkserstatning ca. 1 gang om ugen?
27. april 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Helle
Da din amning tilsyneladende går rigtig godt, så synes jeg det er et forsøg værd. De fleste børn vil godt uden større problemer acceptere en flaske nogle gange og drejer det sig kun om en gang om ugen, så burde det ikke influere på amningen.
Nogle børn foretrækker dog den ægte vare og vil slet ikke acceptere flasken. Du kan overveje om du skal malke ud, så han får din mælk på flaske - så skal han ikke forholde sig til smagen men kun til at spise på en anden måde. Sutteteknikken er forskellig alt efter om man spiser på flaske eller bryst.
Så prøv du at tage af sted og lad farmor give en flaske og se om ikke det kommer til at gå helt fint.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske