Brev:
Sut/amme - sove uden bryst om natten
6. maj 2024
Alder:
15 mdr.
Sut/amme - sove uden bryst om natten
Hej Helen
Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn.
Hun har altid haft mega mange opvågninger og VIL amme hver gang!
Hun er nu 15 måneder og jeg troede situationen ville være en anden nu og specielt med henblik på at hun gik lagt dræn for 1,5 mdr siden.
Hun sover fra ca 19-6:30 men med 5-8 opvågninger. Hun ammes til natten og puttes derefter.
Hun bruger normalt sut ved lur men falder i søvn uden til natten. Når hun vågner begynder hænderne at køre op og ned af hendes mave og hun bliver ved sådan i lidt tid indtil hun græder. Jeg forsøger flere gange at give hende sutten, men hun begynder at vågne mere op og skriger og siger bare nej. Min mand har forsøgt flere gange og da vi samsover med vores ældste også får hun ikke lov til at være sur så længe, så ammer jeg og hun sover videre.
Det skal nævnes at jeg godt kan lide at amme og trives i det. Jeg ved børn er forskellige, men ammede også vores søn længe, men han sov længere stræk. Indtil lillesøster blev 1 år ammede hun hver 2 time! Hver nat pga ørerne. Så jeg havde håbet på mere sammenhængende søvn.
Hun virker ikke sulten og spiser godt i løbet af dagen. Men meget driller i den lille krop. Alt fra tænder, indtryk osv og hun søger kun amningen. Nogle nætter de sidste 1,5 mdr har hun sovet feks 5-7 timer i streg, men der er ikke et “system” i forhold til mad eller lign.
Har du et godt råd til hvordan vi dels kan få hende til måske at sove lidt længere stræk om natten, men også til hvordan hun måske vil tage sutten om natten og ikke amme hver gang?
Venlig hilsen mig :):)