Sut/amme - sove uden bryst om natten

6. maj 2024

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen

Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn.
Hun har altid haft mega mange opvågninger og VIL amme hver gang!

Hun er nu 15 måneder og jeg troede situationen ville være en anden nu og specielt med henblik på at hun gik lagt dræn for 1,5 mdr siden.

Hun sover fra ca 19-6:30 men med 5-8 opvågninger. Hun ammes til natten og puttes derefter.
Hun bruger normalt sut ved lur men falder i søvn uden til natten. Når hun vågner begynder hænderne at køre op og ned af hendes mave og hun bliver ved sådan i lidt tid indtil hun græder. Jeg forsøger flere gange at give hende sutten, men hun begynder at vågne mere op og skriger og siger bare nej. Min mand har forsøgt flere gange og da vi samsover med vores ældste også får hun ikke lov til at være sur så længe, så ...

Annonce

... ammer jeg og hun sover videre.

Det skal nævnes at jeg godt kan lide at amme og trives i det. Jeg ved børn er forskellige, men ammede også vores søn længe, men han sov længere stræk. Indtil lillesøster blev 1 år ammede hun hver 2 time! Hver nat pga ørerne. Så jeg havde håbet på mere sammenhængende søvn.

Hun virker ikke sulten og spiser godt i løbet af dagen. Men meget driller i den lille krop. Alt fra tænder, indtryk osv og hun søger kun amningen. Nogle nætter de sidste 1,5 mdr har hun sovet feks 5-7 timer i streg, men der er ikke et “system” i forhold til mad eller lign.

Har du et godt råd til hvordan vi dels kan få hende til måske at sove lidt længere stræk om natten, men også til hvordan hun måske vil tage sutten om natten og ikke amme hver gang?

Venlig hilsen mig :):)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor