Svar: Vita Biosa (mælkesyrebakterier) og amning
15. juli 2014
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Jeg kan ikke forestille mig, at der vil være problemer med at indtage mælkesyrebakterier, når man ammer. Du kan købe f.eks. BioGaia dråber, som også må gives til babyer :)
Jeg kender desværre ikke Vita Biosa, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er der her ikke tale om et rent mælkesyreprodukt, men mælkesyrer i kombination med forskellige urter - og nogle gange vil man godt kunne se en reaktion på dette, når man ammer. Det du spiser bliver jo populært sagt til mælk, og hvis man f.eks. drikker urtete eller lignende, så vil man nogle gange kunne opleve, at barnet reagerer med uro og mavekneb… Modsat er der ikke belæg for at sige, at man som ammende kvinde skal holde sig fra visse fødevarer, i princippet skal du spise sundt, varieret og helt normalt…
Hvis du vil være helt sikker, så synes jeg du skal kontakte producenten og høre hvad deres anbefaling er.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke :)
Rigtig god sommer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske