Svar: Ammestop og hedeture
3. august 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Hanne
Hvor er det dejligt at høre, at din tur til Rom gik godt og at far og søn hyggede sig og klarede sig uden dig - og du uden dem, selvom I savnede hinanden. Det er svært at være væk fra hinanden og det gælder både børn og forældre, men som du skriver, så er der også noget rart i at blive bekræftet i, at man ikke er helt uundværlig :)
Ammestop kan godt give hedeture i en periode og der sker hormonelt en masse forandringer med kroppen. At dine menstruationer er uregelmæssige og du får hedeture efter at være stoppet med amning, kan være helt normalt.
MEN, når det er sagt, så synes jeg det vil være relevant at du får en tid hos en gynækolog. Jeg synes du skal bede din læge om at få en henvisning, så du kan få dit underliv scannet og få en specialist i netop kvinder til at se på dig. Ud over at gynækologen kan foretage en scanning, så vil du også kunne få taget nogle blodprøver, som vi vise om du stille og roligt er ved at gå i overgangsalderen eller om andre ting kan gøre sig gældende.
Det er fornuftigt at få en tid, så du kan blive undersøgt og få lidt ro i sjælen :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske