Brev:
Vil ikke i seng - 2 år, 9 mdr.
3. august 2010
Alder:
2 år, 9 mdr.
Vil ikke i seng - 2 år, 9 mdr.
Hej Helen.
Jeg har allerede sendt to breve afsted til dig, så håber ikke det gør noget jeg sender et til.
Det drejer sig om min og min kærestes søn (Mathias), som bliver 3 år her den 2 november i år. Han er her for nylig gået fra tremmeseng til junior seng. Og grunden til at det først er sket så sent, er fordi han ellers ville rende op hele tiden, efter han er blevet puttet om aftenen.
Men nu kunne han ikke ligge i sin tremmeseng mere, fordi han var begyndt at hoppe i sengen, og der ødelagde han bunden, så der besluttede vi at en junior seng var tid.
Men nu har vi så problemet.
Han bliver puttet til natten kl 20.00 i hverdagene. Ligesom de 2 andre børn vi har. Og Mathias deler værelse med vores mindste søn på 16 mdr. Og ligeså snart vi har puttet dem, kysset og krammet og sagt godnat og går ud fra værelset, så er han allerede oppe.
Vi når ikke engang at gå ud af gangen, før vi kan høre han er oppe. Og enten render han ud fra værelset ellers os driller han den mindste, som så selvfølgelig stadig er i tremmeseng og ikke kan gøre noget. Han er faktisk ret strid overfor ham.
Han kan finde på at skubbe til ham så han vælter, ellers fylder han hele hans seng med legetøj så der ikke er plads i sengen til ham.
Og han er os begyndt at skubbe den mindstes tremmeseng over foran døren til værelset, så han blokere den, så vi næsten ikke kan komme derind.
Vi er helt på bar bund her. Og vi er meget trætte, for Mathias kan blive ved indtil kl 22-23 om aftenen. Så det ikke meget tid vi har til hinanden og til at slappe lidt af.
Jeg har prøvet en gang at tage ham ud fra værelset og så sætte ham på sofaen, og der sad han til han faldt i søvn, så jeg kunne bære ham ind.
Skal lige siges han os først der faldt i søvn omkring kl 22.
Men jeg syns ikke det er en holdbar løsning. Og vi ved slet ikke hvad vi skal gøre. Håber du har et godt råd.
Og ellers tusind tak for en skøn brevkasse.
Hilsen P.