Vil ikke i seng - 2 år, 9 mdr.

3. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Vil ikke i seng - 2 år, 9 mdr.

Hej Helen.

Jeg har allerede sendt to breve afsted til dig, så håber ikke det gør noget jeg sender et til.

Det drejer sig om min og min kærestes søn (Mathias), som bliver 3 år her den 2 november i år. Han er her for nylig gået fra tremmeseng til junior seng. Og grunden til at det først er sket så sent, er fordi han ellers ville rende op hele tiden, efter han er blevet puttet om aftenen.

Men nu kunne han ikke ligge i sin tremmeseng mere, fordi han var begyndt at hoppe i sengen, og der ødelagde han bunden, så der besluttede vi at en junior seng var tid.
Men nu har vi så problemet.

Han bliver puttet til natten kl 20.00 i hverdagene. Ligesom de 2 andre børn vi har. Og Mathias deler værelse med vores mindste søn på 16 mdr. Og ligeså snart vi har puttet dem, kysset og krammet og sagt godnat og går ud fra værelset, så er han allerede oppe.

Vi når ikke engang at gå ud af gangen, før vi kan høre han er oppe. Og enten render han ud fra værelset ...

Annonce

... ellers os driller han den mindste, som så selvfølgelig stadig er i tremmeseng og ikke kan gøre noget. Han er faktisk ret strid overfor ham.
Han kan finde på at skubbe til ham så han vælter, ellers fylder han hele hans seng med legetøj så der ikke er plads i sengen til ham.

Og han er os begyndt at skubbe den mindstes tremmeseng over foran døren til værelset, så han blokere den, så vi næsten ikke kan komme derind.

Vi er helt på bar bund her. Og vi er meget trætte, for Mathias kan blive ved indtil kl 22-23 om aftenen. Så det ikke meget tid vi har til hinanden og til at slappe lidt af.

Jeg har prøvet en gang at tage ham ud fra værelset og så sætte ham på sofaen, og der sad han til han faldt i søvn, så jeg kunne bære ham ind.

Skal lige siges han os først der faldt i søvn omkring kl 22.
Men jeg syns ikke det er en holdbar løsning. Og vi ved slet ikke hvad vi skal gøre. Håber du har et godt råd.
Og ellers tusind tak for en skøn brevkasse.

Hilsen P.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder