Ammestop og hedeture

3. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Ammestop og hedeture

Kære Helen,

Allerførst vil jeg takke dig for dit gode råd angående min lille weekend i Rom uden mand og barn. Jeg valgte at tage afsted og havde en forrygende weekend med svigermor og hjemme gik det, som du havde forudset, helt fint. Jeg var faktisk ikke helt uundværlig, og det er jo faktisk dejligt ikke at være det... til en vis grad i hvert fald :-)

Nå men mit spørgsmål handler egentlig om noget helt andet, nemlig om hvad der sker med én, når man holder op med at amme, sådan rent hormonelt. Jeg langtidsammede jo Marco (til han var 2 år og 2 måneder) og i de første 23 ...

Annonce

... måneder af amningen havde jeg slet ikke menstruation. Det nåede jeg så at få to eller tre gange, inden jeg stoppede amningen helt. Men siden ammestoppet er menstruationerne udeblevet (nu på fjerde måned).

Det er selvfølgelig på en måde behageligt nok, men jeg er begyndt at få nogle skrækkelige hedeture også og bliver helt bekymret for, om jeg er kommet tidligt i overgangsalderen (jeg er lige fyldt 37) eller om det kan skyldes ammestoppet??

Håber sandelig det er det sidste. Trænger til lidt østrogen, da mit hår også er blevet tyndt af graviditet og amning.

Mange hilsner,
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder