Brev:
Ammestop og hedeture
3. august 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Ammestop og hedeture
Kære Helen,
Allerførst vil jeg takke dig for dit gode råd angående min lille weekend i Rom uden mand og barn. Jeg valgte at tage afsted og havde en forrygende weekend med svigermor og hjemme gik det, som du havde forudset, helt fint. Jeg var faktisk ikke helt uundværlig, og det er jo faktisk dejligt ikke at være det... til en vis grad i hvert fald :-)
Nå men mit spørgsmål handler egentlig om noget helt andet, nemlig om hvad der sker med én, når man holder op med at amme, sådan rent hormonelt. Jeg langtidsammede jo Marco (til han var 2 år og 2 måneder) og i de første 23 måneder af amningen havde jeg slet ikke menstruation. Det nåede jeg så at få to eller tre gange, inden jeg stoppede amningen helt. Men siden ammestoppet er menstruationerne udeblevet (nu på fjerde måned).
Det er selvfølgelig på en måde behageligt nok, men jeg er begyndt at få nogle skrækkelige hedeture også og bliver helt bekymret for, om jeg er kommet tidligt i overgangsalderen (jeg er lige fyldt 37) eller om det kan skyldes ammestoppet??
Håber sandelig det er det sidste. Trænger til lidt østrogen, da mit hår også er blevet tyndt af graviditet og amning.
Mange hilsner,
Hanne