Svar: Åh.. de bryster :-)
27. september 2008
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Naturligvis skal du amme Lucas de 3 gange dagligt. Det er som du skriver hyggeligt for jer begge og din krop er hverken fysisk eller psykisk parat til yderligere nedtrapning lige nu.
Samtidig får Lucas jo ikke yoghurt eller andet, som supplerer ham op mælkemæssigt, og amningerne ligger ikke så de påvirker hans øvrige indtag af mad - derfor er det rigtig fint med amning 3 gange dagligt! Ro på.
Hvis dine bryster er fuldstændig ved at sprænges og gør frygteligt ondt, så må du malke en lille smule ud. Ikke for at stimulere, men lige for at tage toppen og fjerne det værste pres. Det hjælper nogle gange at stille sig under bruseren og lade de varme stråler massere brystet og den mælk som løber ud, må bare løbe ud.
Det er også vigtigt at du ikke bruger en bh med bøjle som strammer ind på brystet, men at du vælger en god lidt løsere model, som støtter brystet godt.
Og så må du prøve ikke at tænke alt for meget over mælk, amning, Lucas (selvom det er svært) men du kan rent mentalt bare ved at tænke på ham og amning få mælken til at løbe til ... prøv også at holde dig fra brysterne generelt, stimulation af brystvorterne, berøring osv. kan også få mælken igang og lige nu er det vigtigt at din krop fornemmer at efterspørgslen ikke længere er der ... :o)
Men som sagt er de 3 amninger kl. 05, 16 og 19.30 helt okay!
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske