Brev:
Bøvl med bleskift
2. juni 2021
Alder:
17 mdr.
Bøvl med bleskift
Hej Helen,
mange tak for dit svar på mit sidste spørgsmål! Det var en stor hjælp :-)
Der er en anden ting, som jeg håber du kan hjælpe os med.
Min søn bliver MEGET utilfreds ved bleskift, vrider sig og sparker og skriger. Det er allerede før vi lægger ham på puslebordet - når han indser, at det er den vej vinden blæser, sætter han sig meget kraftigt imod.
Det har egentlig været sådan i noget tid - måske 4-5 måneder. Jeg tænkte, at det ville gå over. Men det er næsten bare blevet værre, jo ældre han er blevet.
Jeg tror ikke umiddelbart han har ondt nogen steder; om morgenen (hvor han typisk er i godt humør) kan vi godt skifte ham uden det store postyr.
Han vil heller ikke så gerne have tøj på... Det giver samme skrig og skrål.
Vi kan godt aflede ham en smule med diverse legetøj, sange, etc., men det er også blevet sværere.
På det sidste har vi prøvet at skifte ham mens han bare står på gulvet, og det bliver han ikke lige så sur over, men det er nu bare lidt besværligt...
Egentlig er jeg nok også nysgerrig på hvad der mon er på spil? Om det 'bare' er ren frustration over kontroltabet? I så fald skal han næsten have en medalje for sin vedholdenhed :-)
De bedste hilsner
Fra Lea