Brev:
Afprøver grænser - 16 måneder
14. maj 2015
Alder:
16 mdr.
Afprøver grænser - 16 måneder
Kære Helen
Nu er det efterhånden længe siden sidste mail og vores dreng er snart 1,5 år. Jeg har et par forskellige spørgsmål, som jeg håber du vil svare på.
Det skal siges at han trives godt og er en glad dreng! Men han er også begyndt at vise en del temperament og vi ved ikke helt, hvordan vi skal forholde os når han afprøver grænser. Jeg mener ikke at det nytter noget at råbe højt, så jeg plejer bare at sige nej og tage ham væk fra det han ikke må. Min mand råber af og til højt men det virker så også som om, at Z "lytter mere" til ham!? Hvad tænker du er det rigtige at gøre?
Derudover har vi tit problemer ved maden - surprise ;) om morgen vågner han tidligt (ca 6) og render straks ud i køkkenet og plager om mad...som regel får han lidt frugt, hvilket så resulterer i, at han tit ikke får spise rigtig morgenmad. Om aftenen leger/smider med maden, kommer så ned "som Straf" og leger ( så det er jo ingen straf ;) og får så også en dejlig grød inden sengetid! Nogle gode råd omkring aftensmaden - hvor strikse bør vi være?
Sidste spørgsmål er vedr. Søvn. Han sover oftest fra 12-13.30/14 og kommer i seng ca 20, men sover kun til 6.00 - kommer op men virker Ikke frisk! Får han nok søvn og hvad kan vi gøre?
Jeg har det så dårligt med at smide ham i vuggeren, når han er mega træt! Og der får han ingen ekstra lur. Glæder mig til dine guldkorn :)