Brev:
Suttestop - 2 år, 11 mdr.
7. juni 2012
Alder:
2 år, 11 mdr.
Suttestop - 2 år, 11 mdr.
Hej Helen,
Jeg synes, tiden snart er kommet til at Marie skal tage afsked med sutten. Hun bliver 3 i juli.
Vi skal to uger til Danmark i juli på ferie, hvor mormor fylder rundt, og det glæder vi os til, for vi ikke har set familien siden december. Jeg vil bestemt ikke tage sutten fra hende før efter ferien. Det bliver en lang flyvetur, og da vi fløj til Chile i sin tid, havde vi 22 timers rejse plus 18 timers forsinkelse. Da lod vi hende have sutten så meget som hun ville.
Jeg ved ikke helt, om jeg skal gøre det igen? Eller om det bliver for svært med et farvel så?
Hun er glad for den sut - meget glad, men hun ved også, at den kun er til at sove med. I sutten har hun en meget vigtig genstand, nemlig sin Schnullifant. Det er en flad stofelefant som knappes fast om sutten. Den ligger hun og aer til hun falder i søvn, mens hun har sutten i munden. Jeg ved ikke, om det er en ide, at hun beholder sin Schnullifant, men uden sut?
Jeg vil gerne gøre overgangen så blid som mulig for hende, men er i tvivl om, hvad der er bedst. Jeg har kigget lidt på nettet, og synes noget af det andre gør, som f.eks. bare at smide sutterne væk, er for brutalt.
Jeg kan se, at nogen børn lærer at sove til middag uden sut først, men Marie sover i børnehaven, og jeg tror ikke selv på, at det er en god løsning.
Vi har sammen kigget på stopsy.dk og det synes Marie er meget spændende. Jeg tror, jeg bestiller deres bog.
Men har du andre ideer?
Mange hilsner,
Sanne