Brev:
At lære at bruge narresut
21. december 2010
Alder:
3 mdr.
At lære at bruge narresut
Hej Helen,
Jeg syntest at jeg læste på et tidspunkt at du anbefalede en sut, som næsten alle børn ville tage? Jeg kan bare ikke finde informationen igen. Desuden ville jeg høre om du har nogen gode råd til at få et barn til at tage en sut?
Sagen er at selvom jeg ikke oplever min lille pige som en der har et stort suttebehov, ville det være utrolig rart at have en måde at give hende tryghed i situationer, hvor jeg ikke kan samle hende op i min favn. Indtil videre har vi prøvet flere forskellige sutter, af både silikone og naturgummi, og resultatet er altid det samme - hun sutter kort på dem første gang, og derefter spytter hun dem konsekvent ud. Enten skubber hun dem ud med tungen eller hun decideret væmmer sig, vrider hovedet væk og skælder ud. Når det endelig lykkes at få hende til at tage dem, så virker det mere som om det er af nød end lyst - hun tygger aggressivt på den og taber den hvis man ikke holder den på plads.
Hun har dog ikke noget imod at sutte på ting hun selv putter i munden, (legetøj, mine og sine egne hænder) og hun har fået for vane at sutte på indersiden af sin flyverdragt, når hun sidder i sin autostol (dragten er lidt for stor). Desuden har hun ikke haft de store problemer med efterhånden de tre typer flasker vi har brugt til hende.
Den sut vi har haft mest held med var en stor, flad anatomisk sut af silikone, men nogle gange lavede hun bræklyde når hun fik den i munden, så den holdt heller ikke i længden. Det ville ikke være det store problem hvis jeg ikke kunne mærke at hun har et øget behov for tryghed, nu når hendes verden er ved at blive lidt større og vi tager hende med flere steder hen. Det er jo ikke altid muligt at bære rundt på hende, og det vil ikke blive bedre efter som hun bliver større!
I håb om at du kan hjælpe,
Bedste Hilsner.