Slut med sut og ble

20. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Slut med sut og ble

Hej Helen.

Jeg vil bare lige høre dine tanker omkring ble og sut.

Carolina er nu 2 år og 8 mdr. og vi er blevet enige om at sutten skal gives til påskeharen om 2 uger fordi den styrer meget af hendes hverdag. Og det er hun selv indstillet på. Vi ved jo godt vi nok får nogle søvnløse nætter de første 3-4 dage;-)

Derudover har vi længe (1-1½ mdr.) øvet at hun kun har underbukser på herhjemme i weekenden og så ble på når hun skal sove. Det er gået rigtig fint. Hun har stadig hele tiden lavet i bleen, hun har ikke ville høre tale om potten eller wc, hvilket vi synes er helt fint, det skal hun selv styre. Så for 3 uger siden sagde hun pludselig at hun skulle lave pølser på toilettet, og det fik hun selvfølgelig lov til. Vi har to forskellige børnetoiletbrætter at sætte på det store wc. ...

Annonce

... Og siden har hun kun lavet på toilettet, hun kommer hver gang hun skal og siger til. Vi roser hende meget hver gang, fordi vi synes det er SÅ flot. Og en af os sidder ude hos hende, som hun gerne vil have. Èn gang havde hun et uheld i bleen, da vi var på vej hjem fra vuggestuen.

Men så pludselig i forgårs sagde hun at hun ville lave i bleen, det sagde jeg så nej til for nu var hun jo SÅ dygtig til at gøre det på wc'et, og hun blev MEGET ked af det. Så jeg lod hende gøre det i bleen.

Da hun så igen igår ville i bleen, holdt jeg fast på at hun skulle på toilettet og da hun først sad der var hun jo så stolt og siger selv at hun er SÅ dygtig.

Og idag har hun været på wc 2 gange hvor hun selv har sagt at hun skulle lave på wc.

Hvad mener du om begge emner?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!