Brev:
Slut med sut og ble
20. marts 2010
Alder:
2 år, 8 mdr.
Slut med sut og ble
Hej Helen.
Jeg vil bare lige høre dine tanker omkring ble og sut.
Carolina er nu 2 år og 8 mdr. og vi er blevet enige om at sutten skal gives til påskeharen om 2 uger fordi den styrer meget af hendes hverdag. Og det er hun selv indstillet på. Vi ved jo godt vi nok får nogle søvnløse nætter de første 3-4 dage;-)
Derudover har vi længe (1-1½ mdr.) øvet at hun kun har underbukser på herhjemme i weekenden og så ble på når hun skal sove. Det er gået rigtig fint. Hun har stadig hele tiden lavet i bleen, hun har ikke ville høre tale om potten eller wc, hvilket vi synes er helt fint, det skal hun selv styre. Så for 3 uger siden sagde hun pludselig at hun skulle lave pølser på toilettet, og det fik hun selvfølgelig lov til. Vi har to forskellige børnetoiletbrætter at sætte på det store wc. Og siden har hun kun lavet på toilettet, hun kommer hver gang hun skal og siger til. Vi roser hende meget hver gang, fordi vi synes det er SÅ flot. Og en af os sidder ude hos hende, som hun gerne vil have. Èn gang havde hun et uheld i bleen, da vi var på vej hjem fra vuggestuen.
Men så pludselig i forgårs sagde hun at hun ville lave i bleen, det sagde jeg så nej til for nu var hun jo SÅ dygtig til at gøre det på wc'et, og hun blev MEGET ked af det. Så jeg lod hende gøre det i bleen.
Da hun så igen igår ville i bleen, holdt jeg fast på at hun skulle på toilettet og da hun først sad der var hun jo så stolt og siger selv at hun er SÅ dygtig.
Og idag har hun været på wc 2 gange hvor hun selv har sagt at hun skulle lave på wc.
Hvad mener du om begge emner?
Med venlig hilsen
Charlotte