Brev:
Vandplaskeri
8. december 2009
Alder:
20 mdr.
Vandplaskeri
Hej Helen
Et hurtigt spørgsmål. Som så mange andre er Emil MEGET glad for at plaske med vand - og ynder at hælder sit mælk ud over hele bordet.
Vi har derfor forsøgt at imødekomme hans ønske (som jeg har set dig anbefale) om at hælde ting ud ved at have nogle plastikskåle med i badekarret - og han ELSKER det. Laver ikke andet end at hælde fra den ene skål til den anden. I sommers fik han også lov udenfor med en vandkande.
MEN han forstår bare ikke at det kun er der man må sjaske rundt med vandet. Efter vi er begyndt med det i badekarret er han endnu mere forhippet på at gøre det ved bordet, i stuen og alle steder. De sidste dage er han begyndt at hoppe ned af stolen, henter sine skåle i badet, kravler op for at hælder sit vand fra glasset deri.
Også når han leger i stuen eller på værelset. Pludselig ser han et glas eller en skål og styrter ud til den nærmeste vandhane og siger vand. Får han nej, bliver han så forurettet og ked af det - tårerne pisker ud af øjnene på ham.
Hvad søren gør vi ved det. Vi gider jo ikke at han skal hælde vand ud hele tiden - han sidder ikke engang med sit eget glas mere ved bordet. Kan vi lære ham nu at han kun må det i badekarret eller udenfor - eller har vi lidt gravet vores egen krav ved at give ham lov der?
Med venlig hilsen
Rikke