Brev:
Aktiviteter om eftermiddagen
7. december 2009
Alder:
21 mdr.
Aktiviteter om eftermiddagen
Hej Helen
Jeg har et par friske tvillinger (dreng og pige) på 21 måneder. De bliver som regel hentet i vuggestuen kl.15.30-16.
Når vi kommer hjem har vi desværre fået indført en dårlig vane med at tænde for fjernsynet og se tegnefilm. Ungerne elsker at sidde stille og roligt med en sut og en bamse - og mor eller far (én af os henter) nyder også lige at kunne koble fra i ½ times tid.
MEN det som jeg ser som et problem er, at når vi starter med at lave mad (der er vi som regel kun en forælder stadigvæk), så er det også meget behændigt at parkere ungerne foran det der fjernsyn. Og så er det jeg synes det bliver for meget. Tit kan vi også mærke på ungerne at de bliver rastløse efter et stykke tid foran skærmen.
I sommerhalvåret synes jeg det er let at lade dem lege udenfor, men nu hvor det er mørkt når vi kommer hjem er vi ligesom afgrænset fra det. Det er stadig meget uoverskueligt at have begge børn med til at lave mad, og interessen er heller ikke overvældende fra ungernes side - i mere end 2 minutter.
Pointen er at jeg gerne ville bruge deres dosis TV til tiden hvor jeg laver mad, men så vil jeg gerne underholde dem med noget andet indtil da. De har TONSVIS af legetøj, men virker ikke oplagte til at lege selv eller med hinanden efter en dag i vuggestue. Og dermed er de meget svære at sætte igang med noget - de placerer sig forventningsfulde foran TV'et og peger så på det.......
Har du nogle gode tip til hvordan vi kan få en rolig og alligevel underholdende eftermiddag??
Hilsen Mette