Urolig og ked af det

12. august 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Urolig og ked af det

Hej.

Har lige nogle spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med. for det første fik vi en søn den 31/5 i år. og har sofie på 2 år 2 måneder.

Sofie går i dagpleje og har altid været meget glad for det, men så skulle de tre andre hun gik med begynde i børnehave og det er gået lidt ned af bakken siden dengang og efter vi har fået lillebror, hun er rigtig glad for lillebror og omsorgsfuld og hjælper hele tiden til når hun gerne vil. men så er der jo startet tre nye på henholsvis 8 måneder og et år.

Det er som om hun ikke for noget modstand længere og ikke for brugt sin energi længere i dagplejen, og er meget ked af og skal derop, kan ikke finde ud af om det er fordi hun er morsyg eller simpelhen fordi der sker for lidt for hende nu hvor de er det mindre end hende??

Hun græder hver dag når jeg aflevere hende men det går hurtigt over igen ...

Når hun så ...

Annonce

... kommer hjem bliver hun meget hurtigt gal på os og græder lige så snart man siger nej til hende, hun har også haft en periode hvor hun vågner om natten og er dybt ulykkelig og sig gå til os og når vi så går kalder hun på os igen det kan gentage sig 10 gange inden hun så falder til ro og vi kan snakke med hende ...

Vi har overvejet om vi skal flytte hende til en anden dagpleje hvor der er nogen på hendes alder hun kan lege med, men er i tvivl om det er godt for hende. der er jo næsten et år til hun skal begynde i børnehave..

Vores dagpleje mor siger hun leger og er godt tilpas deroppe men hun har energi som en hel myrertue når hun kommer hjem og falder først i søvn omkring kl 9.30 tiden syntes det er sent for en pige på 2 år. hun kommer op kl 7 hver dag og sover en time til halvanden middags lur..

Håber du kan svare på nogen af alle mine spørgsmål..

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.