Brev:
Urolig og ked af det
12. august 2009
Alder:
2 år, 2 mdr.
Urolig og ked af det
Hej.
Har lige nogle spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med. for det første fik vi en søn den 31/5 i år. og har sofie på 2 år 2 måneder.
Sofie går i dagpleje og har altid været meget glad for det, men så skulle de tre andre hun gik med begynde i børnehave og det er gået lidt ned af bakken siden dengang og efter vi har fået lillebror, hun er rigtig glad for lillebror og omsorgsfuld og hjælper hele tiden til når hun gerne vil. men så er der jo startet tre nye på henholsvis 8 måneder og et år.
Det er som om hun ikke for noget modstand længere og ikke for brugt sin energi længere i dagplejen, og er meget ked af og skal derop, kan ikke finde ud af om det er fordi hun er morsyg eller simpelhen fordi der sker for lidt for hende nu hvor de er det mindre end hende??
Hun græder hver dag når jeg aflevere hende men det går hurtigt over igen ...
Når hun så kommer hjem bliver hun meget hurtigt gal på os og græder lige så snart man siger nej til hende, hun har også haft en periode hvor hun vågner om natten og er dybt ulykkelig og sig gå til os og når vi så går kalder hun på os igen det kan gentage sig 10 gange inden hun så falder til ro og vi kan snakke med hende ...
Vi har overvejet om vi skal flytte hende til en anden dagpleje hvor der er nogen på hendes alder hun kan lege med, men er i tvivl om det er godt for hende. der er jo næsten et år til hun skal begynde i børnehave..
Vores dagpleje mor siger hun leger og er godt tilpas deroppe men hun har energi som en hel myrertue når hun kommer hjem og falder først i søvn omkring kl 9.30 tiden syntes det er sent for en pige på 2 år. hun kommer op kl 7 hver dag og sover en time til halvanden middags lur..
Håber du kan svare på nogen af alle mine spørgsmål..
På forhånd tak