Brev:
Allergifremkalder - laktose og lanolin
7. december 2010
Alder:
3 mdr.
Allergifremkalder - laktose og lanolin
Hej.
Ja, så har jeg altså endnu et spørgsmål.
Sagen er den, at jeg er blevet lidt forvirret. I en af de foldere jeg har fået fra min sundhedsplejerske står der at der er dobbelt så meget laktose i modermælk, som i komælk. En fra min mødregruppe har fået forbud fra manden imod at drikke mælk, da han har laktoseallergi og han mener at hvis hun drikker mælk, får deres barn også allergi, og faktisk bør ingen af os drikke mælk, men...
Hvis der er dobbelt så meget laktose i modermælk, som i komælk, kan det da ikke passe, at baby kan få allergi hvis mor drikker mælk?
En anden ting, er at vi giver vores lille pige en hjemmestrikket uldundertrøje (lanolinuld og silke) under bodyen. Hun har altid en god temperatur i den, men det skulle heller ikke være godt, da hun skulle kunne udvikle allergi når hun har den på?
Jeg vil egentlig bare have lidt konkrete svar. Jeg holder ikke op med at drikke mælk, eller strikke undertrøjer, men jeg vil virkelig bare gerne vide hvordan det hele hænger sammen, for jeg er som sagt blevet ret forvirret.
Hilsen