Er så frustreret - gylp, gylp og atter gylp

2. september 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Er så frustreret - gylp, gylp og atter gylp

Hej Helen

Jeg skriver til dig i forbindelse med min dreng på 3 1/2 måned, som normalt er MEGET smilende og glad.

Han har lige fra fødslen været et rigtigt gylpebarn. Til 5 ugers-tjek sagde lægen at det ville gå over. Da han ramte de 2 måneder tog det heftigt til ... Jeg ringede til lægen, som sagde at det var overspisning, fordi han spiste hver 2 time.

Jeg kontaktede så min garvede SP, som kom og tjekkede ham, og kunne se at han IKKE overspiste, men knækkede på vækstkurven og "bestemt ikke stortrivedes", selvom han var inden for normalen.

Jeg droppede, på hendes anbefaling, at amme (udover om natten), og skulle se om han i den næste måned holdte bedre på maden. Og hvis der ikke var bedring, ville jeg kunne sige til lægen at der altså er tale om reflux. Og så kontakte SP igen.

Den tid er nu gået. Og jeg synes at det er blevet værre, især den sidste uge.

Han gylper meget. Venner og familie kan ikke så godt lide at holde ham kan jeg mærke, pg.a. deres tøj altid bliver gylpet til (det gør mig lidt ked). De sidste par døgn har han grædt og vredet sig lige før han gylper :(
Han har også små-feber på 2 døgn, men det kan måske skyldes hans vaccine for 7 dage siden.

Jeg ved ikke ...

Annonce

... hvad jeg skal gøre og jeg føler mig som en rigtig dårlig mor, på trods af at mit første barn aldrig gylpede, tog flot på og amningen kørte upåklageligt...

Så:

1. Hvad skal jeg gøre for at minimere risikoen for at han gylper ..? Skal han bøvse, sidde, ligge, sidde skrå eller?

2. Hvad med mos? Har prøvet med lidt færdig-købt, men det kommer bare med op.

3. Han er fremmelig med tænder og har allerede to fortænder nederst. Kan alt den gylp skade, og kan jeg bruge tandpaste, når hans mave er så sart?

4. Pinligt nok, kan han ikke løfte sit hovedet, når han ligger på maven. Det er nok min skyld, for det ender altid i gråd og gylp at ligge ham på maven - så han får ikke trænet. Men han holder hovedet super ellers ... Er det så armmusklerne det kniber med? Og hvad skal jeg gøre?

5. Han er begyndt ikke så gerne at ville ligge ned - kan det have en sammenhæng?

6. Hvornår skal jeg blive bekymret? For han er jo en glad dreng når han ikke gylper...

Vil selvfølgelig kontakte lægen, selvom det er vist ikke hans speciale. Og min SP er sandelig gået på pension i den sidste måned, så håber at lægen kan hjælpe ... :/

Undskyld mine mange spørgsmål, men er SÅ frustreret...

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!