Hvornår fjernes mælkeerstatningen

19. oktober 2018

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Hvornår fjernes mælkeerstatningen

Kære Helen.

Min datter på på 16 måneder får stadig en flaske kl 19.00, når hun skal i seng.
Hun falder ikke i søvn med flasken men bliver lagt vågen med. Hun sover hele natten uden at vågne.

Hun får 200 ml.

Til dagligt spiser hun fint og drikker masser af væske. Hun er fint dækket ind og mangler ikke noget - dejlige runde kinder :-)

Jeg er dog i tvivl om, hvornår vi bør fjerne den sidste flaske?
Da vi fjernede den sidste flaske om ...

Annonce

... natten trappede vi ud og fjernede 10 ml hver dag, hvilket hun accepterede fint.

Hun er begyndt at stå op 5.15-5.30, hvilket jeg synes er meget tidligt. Før sov hun til kl 6.00. Vi kan ikke få hende til at sove videre hverken i hendes egen eller vores seng. Men fordi hun står så tidligt op er hun allerede træt igen kl 8.30.

Hun sover 2 lure om dagen på i alt ca 1,5-2 timer.

Er det bare en fase de skal igennem, hvor de står tidligt op?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!