Overgang fra lift til barnevogn putteritual

13. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Overgang fra lift til barnevogn putteritual

Hej Helen,

Min søn vokser i lynets hast og kan snart ikke længere være i hans barnevognslift, jeg er derfor ved at overveje hvordan putteritualet ved lur skal være når han skal direkte ud i barnevognen.

I dag starter jeg med at amme ham, så kommer han i barnevognsdragten, derefter bliver han ammet igen og puttet i liften med en nusseklud og dyne når han er døsig - så går jeg ud til barnevognen (han har desværre ikke fået en god søvnassociation med ritualet endnu).

Han vågner meget let når han er døsig (måske er jeg ikke god nok til at afløse hvornår han skal flyttes, men han vågner oftest helt op når han flyttes over i liften).
Han vågner og græder når han bliver lagt over i liften og jeg synes tit jeg har svært ved at få ham til at sove. Nogle dage (som i dag) er jeg nød til at tage ...

Annonce

... liften op ad barnevognen og "hoppe" med den til han sover - det er jo ikke en holdbar løsning da jeg jo ikke kan gøre det med barnevognen.

Nu hvor han bruger sin lift, har jeg mulighed at stille liften ved siden af mig når jeg ammer og dermed kun flytte ham et mindre stykke - når jeg skal over i barnevognen skal jeg enten tage den med indenfor (hvilket måske ikke er så hensigtsmæssigt når jeg er hjemme ved andre...) eller også skal jeg flytte ham et længere stykke, hvor ved jeg frygter han vågner endnu mere.

Jeg vil tro at liften bliver for kort indenfor de næste 14 dage. Derfor overvejer jeg om jeg bare skal "droppe" den nu og starte på et nyt ritual, i stedet for at kæmpe mere med det nuværende.

Jeg håber du vil dele dine tanker med mig og hjælpe mig videre til et god putteritual.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.