Brev:
Overgang fra lift til barnevogn putteritual
13. marts 2017
Alder:
3 mdr.
Overgang fra lift til barnevogn putteritual
Hej Helen,
Min søn vokser i lynets hast og kan snart ikke længere være i hans barnevognslift, jeg er derfor ved at overveje hvordan putteritualet ved lur skal være når han skal direkte ud i barnevognen.
I dag starter jeg med at amme ham, så kommer han i barnevognsdragten, derefter bliver han ammet igen og puttet i liften med en nusseklud og dyne når han er døsig - så går jeg ud til barnevognen (han har desværre ikke fået en god søvnassociation med ritualet endnu).
Han vågner meget let når han er døsig (måske er jeg ikke god nok til at afløse hvornår han skal flyttes, men han vågner oftest helt op når han flyttes over i liften).
Han vågner og græder når han bliver lagt over i liften og jeg synes tit jeg har svært ved at få ham til at sove. Nogle dage (som i dag) er jeg nød til at tage liften op ad barnevognen og "hoppe" med den til han sover - det er jo ikke en holdbar løsning da jeg jo ikke kan gøre det med barnevognen.
Nu hvor han bruger sin lift, har jeg mulighed at stille liften ved siden af mig når jeg ammer og dermed kun flytte ham et mindre stykke - når jeg skal over i barnevognen skal jeg enten tage den med indenfor (hvilket måske ikke er så hensigtsmæssigt når jeg er hjemme ved andre...) eller også skal jeg flytte ham et længere stykke, hvor ved jeg frygter han vågner endnu mere.
Jeg vil tro at liften bliver for kort indenfor de næste 14 dage. Derfor overvejer jeg om jeg bare skal "droppe" den nu og starte på et nyt ritual, i stedet for at kæmpe mere med det nuværende.
Jeg håber du vil dele dine tanker med mig og hjælpe mig videre til et god putteritual.