Brev:
Sove selv eller i soveværelset
17. november 2015
Alder:
3 mdr.
Sove selv eller i soveværelset
Kære Helen
Min søn er 3½ måned gammel og trives rigtig godt. Han har fra han var ca. 1 måned haft lidt svært ved at falde i søvn. Det går dog meget bedre nu ved hjælp af bestemte ritualer.
Han har tidligere sovet i vores soveværelse i liften men vågende ofte af vores lyde. Når vi går tur med barnevognen påvirker støj ham overhovedet ikke. Han har tidligere kun kunne falde i søvn hvis vi gik tur med barnevognen og faldt derfor i søvn til natten i barnevognen. Det gør han stadig selvom vi ikke behøver at gå ham i søvn mere.
Han har en bamsedragt som han bliver puttet i når han sover udenfor. Den har hjulpet os rigtig meget, da falder rigtig meget til ro, når han kommer i den. Han har dog ind i mellem stadig svært ved at falde i søvn uden bamsedragten. Jeg vil gerne vænne ham af med at sove i den, da jeg tænker det må være bedre for hans hud at sove i noget åndbart materiale.
Jeg kunne godt tænke mig at få ham tilbage at sove i seng i soveværelset, da han på et tidspunkt bliver for stor og mobil til at sove i barnevognen om natten, og plus at jeg har læst, at det er bedre for små børn at sove i samme rum som forældrene.
Mit spørgsmål er:
1) Er det bedre at han sover i samme rum som os og i så fald, hvordan vænner vi ham til at sove i sin seng. Det er en åben tremmeseng, der står ved siden af vores og er i samme højde.
2) hvordan vænner vi ham af med at sove i den føromtale bamsedragt?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Mor til Andreas