Sove selv eller i soveværelset

17. november 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sove selv eller i soveværelset

Kære Helen

Min søn er 3½ måned gammel og trives rigtig godt. Han har fra han var ca. 1 måned haft lidt svært ved at falde i søvn. Det går dog meget bedre nu ved hjælp af bestemte ritualer.

Han har tidligere sovet i vores soveværelse i liften men vågende ofte af vores lyde. Når vi går tur med barnevognen påvirker støj ham overhovedet ikke. Han har tidligere kun kunne falde i søvn hvis vi gik tur med barnevognen og faldt derfor i søvn til natten i barnevognen. Det gør han stadig selvom vi ikke behøver at gå ham i søvn mere.

Han har en bamsedragt som han bliver puttet i når han sover udenfor. Den har hjulpet os rigtig meget, da falder rigtig meget til ro, når han kommer i den. Han har dog ind i mellem stadig svært ved at ...

Annonce

... falde i søvn uden bamsedragten. Jeg vil gerne vænne ham af med at sove i den, da jeg tænker det må være bedre for hans hud at sove i noget åndbart materiale.

Jeg kunne godt tænke mig at få ham tilbage at sove i seng i soveværelset, da han på et tidspunkt bliver for stor og mobil til at sove i barnevognen om natten, og plus at jeg har læst, at det er bedre for små børn at sove i samme rum som forældrene.

Mit spørgsmål er:

1) Er det bedre at han sover i samme rum som os og i så fald, hvordan vænner vi ham til at sove i sin seng. Det er en åben tremmeseng, der står ved siden af vores og er i samme højde.

2) hvordan vænner vi ham af med at sove i den føromtale bamsedragt?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Mor til Andreas

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin