Vil ikke sove uden os

29. april 2015

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil ikke sove uden os

Kære Helen

Jeg har en søn på 16 måneder. Dejlig, glad dreng, men det med søvnen har altid været en udfordring! Han har aldrig sovet rigtig meget, har ofte hyppige opvågninger om natten.

Han sover lige nu først kl. 20 og vågner omkring kl. 6.

Han bliver puttet i sin egen seng, men første gang han vågner (tidspunktet kan svinge, men som regel mellem kl. 21-23) kan vi ikke få ham til at falde til ro overhovedet med mindre, at han kommer med ind til os. Der falder han til gengæld også i søvn nærmest før, at han er lagt. Han har opvågninger om natten pga. motorisk uro. Han vender og drejer, sparker, sætte sig op, rejser sig op, får vendt sig nærmest i luften. Vi skal bare lægge ham ned igen, sige shh og så sover han videre.

Så sover han ca. ved en 12.00 tiden igen, hvor han sover alt imellem 1-2,5 timer.

Nå. Problematikken nu er, at før sommertid faldt han i søvn i sin seng i løbet af 10 minutter. Vi sad på en stol ved siden af og med ryggen til, men han faldt i søvn selv.
Nu er det blevet så lyst, så han ikke kan finde ...

Annonce

... ro. Det kan tage op til en time. Det er drøjt, så vi tænkte, at nu skulle det være tiden, hvor vi lærte ham, at vi ikke behøves være i rummet! Og sikke en omgang!!!

Den første dag skreg han som en sindssyg, da vi forlod rummet. Og nu er det blevet meget værre! Han skriger uafbrudt i en time, hvor vi ender med at skulle hjælpe ham i søvn ved berøring eller andet.

Jeg bryder mig ikke om, at han skriger, og jeg så ikke trøster ham. Så vi går ind i rummet igen, trøster ham, men bare vi bevæger på os begynder han at skrige. Det virker som om, at det eskalerer fuldstændigt.

Vi har gjort dette i en uges tid nu, og vi har et barn, der har fået nedsat appetit, er meget ked af det om eftermiddagen og meget tryghedssøgende. Han har aldrig været den der gad putte, men nu er han nærmest en lille abe, der klatrer op på os.

Lidt ekstra info: Han har ingenting, som han finder trøst ved. Ingen sut, bamse, sutteklud eller andet. Vi lægger hans sutteklud med i barnevogn, seng osv.

Håber virkelig, at du kan hjælpe.

Venlig hilsen

MN

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder