At sove væk fra sin mor

18. februar 2013

Kategori:
Alder:
16 mdr.

At sove væk fra sin mor

Hej Helen

Først tak for dine altid brugbare og grundige svar. :)

Min datter er knap 16 måneder. Jeg ammer hende stadig om natten. Hun ammes når hun puttes og igen ved midnatstid, nogle gange ved 3 tiden og igen ved 6 tiden. Det er rimelig meget.

Børnenes far og jeg er flyttet fra hinanden og bor ganske tæt på hinanden og det fungerer fint. Børnenes far vil gerne have at begge børn kan sove hos ham. Det har de gjort en enkelt gang og da var hun temmelig ked af det om natten. Normalt finder hun god ro ved sin far som ind i mellem har puttet hende til natten uden ...

Annonce

... de store problemer og uden flaske eller andre substitutter.

Lige nu synes jeg at det er lidt synd for hende at hun overnatter hos sin far uden at hun er afvænnet amningen? Hvad tænker du om det?

På den anden side vil jeg jo også gerne stoppe med amningen snart, i hvertfald de amninger om natten. Jeg har hørt dig tale om at det hyppigt tager tre døgn. Ville det være en ide, at børnene sov hos deres far i tre dage, eller er det for kold en tyrker?

Du kan sikkert fornemme min vaklen her. Hvordan ville du anbefale os at gøre i vores situation?

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder