Brev:
At sove væk fra sin mor
18. februar 2013
Alder:
16 mdr.
At sove væk fra sin mor
Hej Helen
Først tak for dine altid brugbare og grundige svar. :)
Min datter er knap 16 måneder. Jeg ammer hende stadig om natten. Hun ammes når hun puttes og igen ved midnatstid, nogle gange ved 3 tiden og igen ved 6 tiden. Det er rimelig meget.
Børnenes far og jeg er flyttet fra hinanden og bor ganske tæt på hinanden og det fungerer fint. Børnenes far vil gerne have at begge børn kan sove hos ham. Det har de gjort en enkelt gang og da var hun temmelig ked af det om natten. Normalt finder hun god ro ved sin far som ind i mellem har puttet hende til natten uden de store problemer og uden flaske eller andre substitutter.
Lige nu synes jeg at det er lidt synd for hende at hun overnatter hos sin far uden at hun er afvænnet amningen? Hvad tænker du om det?
På den anden side vil jeg jo også gerne stoppe med amningen snart, i hvertfald de amninger om natten. Jeg har hørt dig tale om at det hyppigt tager tre døgn. Ville det være en ide, at børnene sov hos deres far i tre dage, eller er det for kold en tyrker?
Du kan sikkert fornemme min vaklen her. Hvordan ville du anbefale os at gøre i vores situation?
Med venlig hilsen