Problemer med at sove til tiden ...

3. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Problemer med at sove til tiden ...

Kære Helen

Det er længe siden jeg sidst har skrevet til dig, så en ganske kort opdatering herfra.

Vi er flyttet til Danmark i feburar efter 2 år på Cypern. Jacob går nu i vuggestue 3 dage om ugen da jeg kun arbejder 25 timer om ugen. Indkøringen tog lang tid men nu er han meget glad for vuggestuen og er ifølge pædagogerne meget sød ved de andre børn.

Jacob taler næsten flydende nu. Han er en meget glad, nysgerrig og kærlig dreng.

Vi har aldrig haft de store problemer med at putte men de er så kommet til os nu. Problemet består i, at Jacob ikke sover før kl 21 eller 21.30 om aftenen.

Vi er efterhånden ved at være rigtig trætte af, at vi aldrig får noget "voksentid" om aftenen. Vi har lavet en aftale med vuggestuen om at Jacob ikke må sove længere end til kl 14, men ligemeget hjælper det. Det er ikke fordi han gør vrøvl. Han lægger i sin egen seng, vi kysser godnat og ...

Annonce

... krammer og så skal vi ellers bare være hos ham til han sover. Han ligger helt stille og kigger, vender og drejer sig, men han KAN ikke sove før kl 21. Han sover ca 10 til 11 timer om natten og får altid lov at sove til han vågner.

Jacob sover i sin egen seng indtil han kalder på os i løbet af natten. Herefter henter vi ham ind og så sover han imellem os...nærmere betegnet ovenpå min kind..(-:

Min mand mener vi bør lære Jacob at falde i søvn selv og derfor sige godnat og så gå til og fra, men jeg har meget svært ved at gå fra et grædende barn. Jeg har altid holdt meget på, at børn skal have så meget tryghed som muligt, og bryder mig derfor ikke om "godnat og sov godt" metoden.

Jeg kan tilgengæld rigtig godt lide den måde du håndterer tingene på og læner mig meget op ad dine råd.

Jeg håber derfor du kan komme med nogle gode af slagsen også denne gang..(-:

Mange hilsner
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os