Brev:
Problemer med at sove til tiden ...
3. november 2009
Alder:
2 år, 2 mdr.
Problemer med at sove til tiden ...
Kære Helen
Det er længe siden jeg sidst har skrevet til dig, så en ganske kort opdatering herfra.
Vi er flyttet til Danmark i feburar efter 2 år på Cypern. Jacob går nu i vuggestue 3 dage om ugen da jeg kun arbejder 25 timer om ugen. Indkøringen tog lang tid men nu er han meget glad for vuggestuen og er ifølge pædagogerne meget sød ved de andre børn.
Jacob taler næsten flydende nu. Han er en meget glad, nysgerrig og kærlig dreng.
Vi har aldrig haft de store problemer med at putte men de er så kommet til os nu. Problemet består i, at Jacob ikke sover før kl 21 eller 21.30 om aftenen.
Vi er efterhånden ved at være rigtig trætte af, at vi aldrig får noget "voksentid" om aftenen. Vi har lavet en aftale med vuggestuen om at Jacob ikke må sove længere end til kl 14, men ligemeget hjælper det. Det er ikke fordi han gør vrøvl. Han lægger i sin egen seng, vi kysser godnat og krammer og så skal vi ellers bare være hos ham til han sover. Han ligger helt stille og kigger, vender og drejer sig, men han KAN ikke sove før kl 21. Han sover ca 10 til 11 timer om natten og får altid lov at sove til han vågner.
Jacob sover i sin egen seng indtil han kalder på os i løbet af natten. Herefter henter vi ham ind og så sover han imellem os...nærmere betegnet ovenpå min kind..(-:
Min mand mener vi bør lære Jacob at falde i søvn selv og derfor sige godnat og så gå til og fra, men jeg har meget svært ved at gå fra et grædende barn. Jeg har altid holdt meget på, at børn skal have så meget tryghed som muligt, og bryder mig derfor ikke om "godnat og sov godt" metoden.
Jeg kan tilgengæld rigtig godt lide den måde du håndterer tingene på og læner mig meget op ad dine råd.
Jeg håber derfor du kan komme med nogle gode af slagsen også denne gang..(-:
Mange hilsner
Trine