Brev:
Sætter sig op i barnevognen
26. maj 2009
Alder:
13 mdr.
Sætter sig op i barnevognen
Hej Helen
Det evige søvnproblem lurer stadig. Nu (og de seneste ca 2 mdr) har det været et helvede at lægge Emil i barnevognen. Det har altid i perioder været svært at få ham til at sove både i vognen og sengen. Vi har generelt været ret koncekvente når vi har "afprøvet" metoder, men altid valgt metode ud fra at han ikke skal græde sig i søvn.
I lang tid har han sovet uden at blive kørt, er max blevet vugget lidt.
Men de seneste måneder har han, uansat hvor træt han er, sat sig på og gjort alt for at holde sig vågen.
Jeg er normalt et tålmodigt menneske, men det holder mit temperament ikke til. Jeg bliver SÅ frustreret når drengen er træt men nægter at sove. Derfor har jeg valgt at køre ham isøvn (velvidende at det ikke er rigtigt) og på det seneste endda valgt klapvognen da han ikke kan sætte sig op i den. Når jeg så kører med ham falder han somregel i søvn efter 10 min og jeg undgår at få for højt blodtryk =:).
Jeg syntes bare ikke det er holdbart og jeg ved at dagplejemor godt kan få ham til at sove, jeg kan bare ikke (ej heller far eller mormor).
Hvad skal jeg stille op. Han har lige lært at gå og har forandret sig meget pga det, er blevet mere rolig. Desværre har det ikke påvirket søvnen.