Pottetræning?

12. november 2013

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Pottetræning?

Kære Helen

Jeg har lige brug for at stille et hurtigt spørgsmål, da jeg er lidt nysgerrig.

Vores dreng som nu er snart 20 mdr begyndte for en måneds tid siden at komme og sige "prut" nogle gange, når han havde lavet i bleen, og der var et par gange, hvor han også sagde "prut", og bagefter lavede i bleen. Vi købte en potte til ham. Ikke fordi vi har en forventning om at han bliver renlig nu, men så kunne vi prøve at sætte ham på potte, når han kom, hvis han havde lyst.

Han synes det er rigtig hyggeligt at sidde på potte, og så læser vi historier imens. Vi har ikke et fast mønster i løber af dagen, men prøver at sætte ham på potte om morgnen og om aftenen inden han ...

Annonce

... skal i bad. Selvfølgelig kun hvis han har lyst, da han ikke skal forbinde det med en straf, eller noget der er træls. Jeg tror godt han nogle gange kan mærke hvis han skal lave stort, men det er selvfølgelig svært at sige til inden, og så kommer han ofte efter han har lavet. Det bliver jo så lidt tilfældigt om han kommer af med noget på potten.

Hvornår kan vi forvente at han begynder at få lidt mere kontrol over hvornår han skal lave eller tisse? Man siger jo også at drenge som regel er lidt langsommere til det end piger. Dagplejen har ikke en potte, men toiletsæde, så de ikke skal vænne sig fra potte til toilet. Men det er han ikke begyndt på endnu.

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig